Romantické čtení a se záhadou! | Překroč svůj stín - recenze

Název: Překroč svůj stín
Autor: Katie McGarry
Série: Překroč svůj stín
Překlad:
Počet stran: 376

AnotaceNikdo neví, co se stalo té noci, kdy se z Echo Emersonové, populární holky, stal outsider s podivnými jizvami na rukou, o kterých si špitá celá škola. Dokonce ani Echo nezná celou pravdu. Ale byla by moc ráda, kdyby se vše vrátilo k normálu. Ovšem když se v jejím životě zjeví Noah Hutchins, hezoun v černé kožené bundě, co holky vlastně jen využívá, svět se jí obrátí vzhůru nohama takovým způsobem, že si to ani v nejdivočejších snech nedovedla představit.

Noah jí totiž rozumí.

A pomůže jí najít odpovědi.
Přitom by neměli mít vůbec nic společného.
A se všemi těmi tajemstvími, která v sobě oba nesou, je v zásadě nemožné, aby byli spolu. Přesto nedovedou potlačit vzájemnou přitažlivost. A Echo se ptá sama sebe, jak daleko může zajít, aby překročila vlastní stín.

Překroč svůj stín mě zaujalo už v momentě, kdy se objevila nádherná obálka a na Goodreads si ji čím dál tím více lidí přidávalo do svých seznamů k přečtení. Přiznejme si to, taková obálka nezaujme jen málokoho, že? Nicméně jsem si nikdy nepřečetla anotaci, pouze občas značně kladné reakce a několik doporučení. Takže jsem o knize nevěděla vlastně skoro nic, jen mi bylo jasné, že to je romance, ale že to asi nebude nic jen tak obyčejného. A tak jsem se na knihu opravdu těšila a byla jsem na ni upřímně zvědavá. Překroč svůj stín má očekávání rozhodně splnilo a zvládlo mě ještě velice mile překvapit.

Quotes
O čem tedy kniha je, když není tak úplně obyčejná? Je o dvou středoškolácích, kteří mají viditelně společnou jednu jedinou věc, a tou je jejich terapeutka. Echo a Noah jsou jinak naprosto odlišní lidé… Ona bydlí s rodinou v hezkém domku, kde má svůj vlastní pokoj, on bydlí u pěstounů a pokoj sdílí s dalšími teenagery. Ona se připravuje na zkoušky a na vysokou školu, on pracuje v rychlém občerstvení a žádné další ambice vlastně nemá. On patří k vyvrhelům školy a ona patří k místní elitě. Tedy, kdysi patřila… Před tím.

Před dvěma lety najednou Echo zmizela ze školy a nikdo nevěděl, co se s ní stalo. Po nějaké době se zase vrátila, ale už to nebyla ta samá Echo. Změnila se, něco jí změnilo. A souviselo to s tím, že od té doby byste ji za žádnou cenu nepotkaly bez dlouhého rukávu a rukavic. Od té doby má Echo obrovské psychické problémy, protože na to, co se stalo, si vůbec nepamatuje. Noah také nemá idylický život. Žije u pěstounů, musí se o sebe starat sám, protože to za něj nikdo jiný neudělá a jeho budoucnost není zrovna dvakrát perspektivní. A tak se docela zajímavým způsobem, právě přes jejich společnou školní terapeutku nebo chcete-li výchovnou poradkyni, stalo, že se dali dohromady.

Možná si teď říkáte, co je teda na téhle knize tak zvláštního, že uhranula tolik čtenářů, když je to vlastně obyčejná romance. Ano, je to romance, možná i trochu klišoidní v některých věcech, ale jinak rozhodně velice povedená. V téhle knize je toho totiž tolik, že se vůbec divím, že to tam autorka zvládla všechno takhle skvěle zakomponovat. A je to tak strašně dobře napsané! Vážně!

http://data1.whicdn.com/images/71931515/large.jpgAutorce se totiž povedlo vytvořit velice povedený příběh, který není pouze romancí. Je tam totiž i pořádná záhada, kterou čtenář postupně s hrdiny odhaluje. A tak zajímavě, že se od knihy prostě nedokážete odtrhnout! Jedná se o doslova návykové čtení, takže neustále akorát chcete víc a víc, až jste úplně na konci a to už jste docela slušně emočně vyždímáni. Protože to je také to, čeho je tahle kniha plná. Emocí. A ty si svou cestičku rozhodně dokážou najít i ke svému čtenáři a za žádnou cenu ho nenechají necitelným.

Když se ale vrátím k té romanci, musím uznat, že i ona je vlastně dost dobře udělaná. Jasně, člověk ji dokáže odhadnout, ale vztah Echo a Noaha je plný jejich vzájemné chemie, že vás jejich vztah prostě baví. A oni sami jsou dost zajímavými postavami.

Překroč svůj stín patří k těm opravdu skvělým knihám, které by vám určitě neměly uniknout, pokud si občas nějakou tu romanci rádi přečtete. Tady se můžete spolehnout i na to, že vás nečeká pouze romance, ale že v knize najdete i něco víc. A opakovat, že se kniha naprosto báječně čte, už snad ani nemusím.

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo