Tak trochu jiná pohádka podruhé | Scarlet - recenze

Název: Scarlet
Autor: Marissa Meyerová
Série: Měsíční kroniky
Překlad: Jana Zejmanová a Petra Babuláková
Počet stran:
Nakladatelství: Egmont
Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní.  Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…

Se Cinder jsme se v Cinder rozloučili v docela důležitém momentě. Bylo odhaleno obrovské tajemství, Cinder skončila ve vězení a měsíční královna Levana znovu vyhrožovala Zemi válkou (ale to teda není žádná extra novinka). Jenže tentokrát se na útok už opravdu velice pečlivě chystá a je ochotná pro ovládnutí Země udělat opravdu cokoliv. A Cinder proti tomu chce něco podniknout… Jenže aby mohla něco udělat, nejenže se musí dostat z vězení, ale potřebuje také zjistit, jak to s ní tedy vlastně je. A tak se setkáváme s Červenenou Karkulkou.

Ne sice s takovou, na jakou jsme zvyklí, ale přesněji se Scarlet. Scarlet je totiž další vypravěčka Měsíčních kronik a přidala se k Cinder, abychom na příběh mohli pohlížet z několika pohledů a bylo nám tak vše jasné. Protože i Scarlet má svůj příběh, který je k celkovému ději důležitý. A nebojte se, má i svého Vlka, uvidíte!

Scarlet by bluepenguineScarletin příběh je rozhodně zajímavý a i její babička v něm samozřejmě značně figuruje, přece jenom je to Červená Karkulka. V knize se tedy střídají vyprávěcí pohledy, ale ne pouze Cinder a Scarlet, ale svůj prostor dostane císař Kai a i pár dalších postav. A je to jedině dobře, je nám totiž takto šikovně zprostředkován příběh, který se odehrává hned v několika liniích a je důležité, abychom o všem vždy měli přehled. A autorce se opravdu povedlo udržet nás v každém momentě v obraze.

Nemohu se ale ubránit pocitu, že byl začátek knih až přílíš zdlouhavý. Jasně, všechno, co se stalo, mělo svůj důvod a bylo to vážně důležité, ale na jednu stranu by knize neuškodilo malé zkrácení. Hlavně v začátku. Přeci jenom je příběh kolem královny Levany a Cinder tahounem série, ale se Scarlet jako by začínalo úplně něco jiného. A čtenář se chce co nejrychleji dozvědět všechno, a jak to do sebe zapadá, ale nejdřív se musí prokousat začátkem.

Cinder fan art by MiraPauRozhodně ale nemůžu říct, že by se kniha špatně četla. Už u Cinder jsem se doslova divila, jak je možné, že ji tak rychle čtu a tady mi přišlo, že ji čtu snad ještě rychleji! Scarlet se vážně čte úplně sama, to se jednou začtete, a najednou máte kompletně dočteno, vážně!

Scarlet je opravdu dobré pokračování série. Ano, najdu na něm pár much, ale když vás kniha dokáže celou dobu bavit a v závěru udržet pořádně napnutého, nemusíte na nic jiného vlastně myslet. A to Scarlet opravdu dokáže, takže pokud máte aspoň trochu rádi sci-fi, pohádky a nevadí vám občasné romantické scény, neváhejte po Scarlet sáhnout.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Egmont.