Dokáží zachránit svět lovců stínů? | Město ze skla - recenze

Název: Město ze skla
Autor: Cassandra Clareová
Série: Nástroje smrti
Překlad: Eva Maršíková
Počet stran: 480
Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Ve třetím díle série musí Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi, aby zachránila Skleněné město, ale je to vůbec v jejích silách?

Nástroje smrti jsem četla poprvé, ještě než jsem začala pořádně blogovat (fííha, to už je docela dávno!). Už tenkrát se mi ale tahle série zařadila mezi ty opravdu nejoblíbenější, protože se mi skvěle četla a opravdu neskutečně mě bavila. Tak jsem byla opravdu upřímně zvědavá, jak se mi bude líbit i teď po docela dlouhé době… A musím říct, že se mi snad líbí ještě víc enž kdy dřív!
Clary by PatsieMěsto ze skla pokračuje přesně tam, kde nás Město z popela zanechalo, a přímo tak navazuje na pořádně rozjetý příběh. Svět lovců stínů je tedy v pořádně nebezpečné a značně špatné situaci, protože nejenže jim (znovu) hrozí válka s Valentýnem a zdá se to být velice bezvýchodné, také to ale vypadá, že Spolek a jeho členové se nedokáží na ničem domluvit a něco pořádně společně udělat. Je to tedy s tím magický světem pořádně nahnuté… Hlavní hrdinové se ale rozhodli, že nedovolí, aby Valentýn Spolek porazil a zotročil si všechny lovce stínů, a tak jsou odhodláni bojovat proti němu za každou cenu…

"Clary?" Zpoza velké hromady přikryté bílou plachtou, která pravděpodobně skrývala klavírní křídlo, se vynořil Jace. "Jsi v pořádku?"
"Jsem." Tiše sykla bolestí. Narazila si loket. "Teda až na to, že mě Amatis nejspíš zabije, až se vrátíme. Rozbila jsem jí všechny talíře, a navíc jsem v její kuchyni otevřela portál."

City of Glass by PiegonandtheRavenMěsto ze skla je závěrečným dílem té původní trilogie a je rozhodně potřeba se na něj tak dívat. Když ho ale čtete a vůbec nemáte tušení, jaký příběh se pak následně odvíjí v těch dalších třech dílech, což vám rozhodně nedá spát a budete nad každou událostí a zmínkou, která se v této knize objeví, přemýšlet a rozmýšlet, v co se může vlastně rozvést. Není to špatný postup čtení, ale upřímně vám radím, neřešte to a jednoduše si užijte tuhle knihu takovou, jakou doopravdy je. Kniha je to totiž skvělá a přímo potřebuje, aby jí čtenář věnoval opravdu pozornost a nenechal si nic ujít.

V knize se toho stane vážně hodně, je to přeci jenom závěrečný díl opravdu pořádné série. A jedná se tedy o řádně obsáhlou knihu. Ono se to zas tolik nezdá, ale je to vážně dost bichle! Rozhodně ale není utahaná a už vůbec ne nudná. Je to naprostý opak! Příběh ubývá příjemně rychle a díky opravdu skvělému, vtipnému a naprosto příjemnému a čtivému autorčinu stylu se do knihy úplně bezproblémově a skvěle začtete, že doslova nebudete vědět, co se kolem vás děje. A jak je vtipná, je to naprosto skvělé!
Za normálních podmínek by to byla příjemná procházka. Clary, přivyklá na světla velkoměsta, nemohla uvěřit tomu, jaká tma může v noci v Idrisu zavládnout. Zdálo se jí, že se husté černé stíny na okrajích cesty hemží sotva postřehnutelnými stvořeními, a dokonce i Jaceovo čarodějné světlo dokázalo ozářit jen pár metrů před nimi. Postrádala tu pouliční lampy, všudypřítomnou záři reflektorů aut, zvuky města. Tady nebylo slyšet nic než pravidelné skřípání kamínků pod jejich podrážkami a čas od času její vlastní překvapený výdech, když klopýtla o kámen.

TMI : Alec and Magnus 003 by mrslothMěstu ze skla se mihne už opravdu řádná škála postav. Nejenže se ještě více seznamujeme s těmi hlavními a opravdu důležitými postavami, více se nám také představí Valentýn a máme možnost nahlédnout i do jeho trochu zvrácených myšlenek. Objeví se ale i nové a velice zajímavé charaktery, které ještě více okořeňují celou knihu. A snad každá postava má opravdu skvělý smysl pro humor a nešetří skvělými hláškami.

Magnus se na Aleka podíval, jako by se pomátl. „O vaše město se bojuje," připomněl mu. "Zábrany nefungují a ulice jsou plné démonů. A tebe teď zajímá, proč jsem ti nezavolal?!“
Alek umíněně zaťal zuby. „Chci jenom vědět, proč jsi mi nezavolal zpátky!“

Takže ano, Města ze skla je opravdu tak skvělý, čtivý a událostmi a akcí nadupaný třetí díl skvělé série. Ano, také je dost zajímavě ukončen a v podstatě zavírá všechna vrátka, takže můžete knihu knihu s čistým svědomím, ale rozhodně vysokým tepem a možná dokonce i potem na čele a tekoucími slzami, protože i to s vámi tahle kniha dokáže udělat, a pak uložit na poličku. Věřím ale, že většina z vás, stejně tak jako já, se ale do pokračování stejně pustíte, protože zkrátka tenhle příběh a autorčin skvělý styl máte prostě vážně setsakramentsky rádi. A tak to prostě je.