Do masa... a ještě dál! | BZRK Reloaded - recenze

Název: BZRK Reloaded
Autor: Michael Grant
Série: BZRK
Překlad: Kateřina Ešnerová
Počet stran: 358
Celý BZRK včetně Noaha a Sadie je po poslední bitvě s dvojčaty Armstrongovými v troskách. Ve Vincentových roztříštěných vzpomínkách se skrývají děsivá tajemství. Broučák ovládl prezidentčin mozek, jenže hra s lidskou příčetností je velmi nebezpečná a následky se snadno vymknou kontrole. Navíc si Broučák nemůže dovolit dvojčata Armstrongova zklamat. Svět v nanu je pořád stejně děsivý a nevypočitatelný, ale zdi, za nimiž se ukrývá, se pomalu začínají hroutit. Co se za nimi objeví? A co bude, až se usadí prach?

BZRK bylo pořádně zajímavé čtení s naprosto skvělým a trochu šíleným nápadem, jehož zpracování se ale autorovi vážně povedlo a vážně se mi celá kniha dost líbila. Na druhý díl jsem se tedy opravdu upřímně těšila, ale vůbec jsem nebyla schopná odhadnout, jakým směrem se bude příběh dál ubírat. A řeknu vám, že něco takového jsem vážně, ale vážně nečekala.

„Musíme si sehnat jiný auto. Vygoogluj: jak nastartovat auto bez klíčků.“

„To myslíš vážně?“ nevěřil Keats. Ale vygoogloval to. „Mám video na youtube.“

Plathová najednou zajela ke kraji a vypnula světla. Podívali se na youtube. Nejdřív ale museli zhlédnout reklamu na nový film Avengers.

„To nevypadá špatně.“ poznamenal Keats.

Michal Grant měl parádní nápad, protože příběh a téma BZRKu je prostě geniální. Ale celé je to opravdu složité. Nebo tedy aspoň tak, jak nám ho autor podal. Je toho prostě hodně, že je tím pádem celý příběh a všechno, co se jej týká, je takový víc… komplikovaný. Když se ale začnete ve všem orientovat a uvědomíte si, že opravdu všechno je důležité a je tedy opravdu potřeba, abyste na všechno dávali pozor, a uvědomíte si hloubku příběhu, tak věřím, že se vám celá série bude dost líbit.

BZRK poster by Rans-green-moonJenže už tady nastává malý problém… Je toho prostě moc. A právě u BZRK: Reloaded je to opravdu patrně viditelné. Jakmile totiž knihu otevřete, vyskočí na vás obrovské množství jmen, událostí a náznaků na minulost, že se v tom zkrátka na chvíli ztratíte. Jasně, jména vám budou určitě povědomá, ale pokud jste první díl nedočetli pět minut před otevřením této knihy, bohužel věřím, že budete chvíli dost zmateni (a to je ověřeno více čtenáři).

Pak se ale začne všechno hezky propojovat, všechno vám začne konečně dávat smysl, všechno zapadne tam, kam má a najednou si uvědomíte a vzpomenete... vzpomenete si na všechno a hlavně na atmosféru, jakou měla první kniha a uvědomíte si, že tahle jí má vlastně ještě o chlup lepší a najednou se tak začtete, až budete strašně rychle na konci. Přesně taková tahle kniha je: rychlá, s obrovským spádem, nápaditá, originální, ale musíte na ní mít žaludek.

„Pak možná nebudu moct mluvit,“ řekl Keats. „Možná… No prostě, já vím, že to nechceš slyšet, ale miluju tě, Sadie.“
Burnofsky si odkašlal.
„Tu cihlu furt ještě mám,“ upozornila ho Wilkesová. „Tak zmlkni a nech tady Katniss a Peetu na pokoji,“ rýpla si.

BZRK Biot by Monster-Man-08Tohle totiž není jednoduchá a lehoučká kniha. Je dost krutá, krvavá, zkrátka drsná. Možná v některých částech až moc… jenže k tomu, o čem autor píše, se to prostě hodí, protože jinak by to nemělo tu správnou hloubku, nebylo by to správně do masa. Ale někdo takové příběhy nemusí mít rád, a tak je bohužel dost možné, že vám druhý díl BZRKu vůbec nesedne.

Proč byste si ale měli přečíst BZRK Reloaded? Protože je to opravdu napínavá kniha, s velice originálním nápadem, který je čtenáři naprosto skvěle podán. Vygradování celého příběhu je naprosto perfektní, až vám budou z toho vstávat i chlupy na krku. Taky byste této knize, a potažmo celé sérii, měli věnovat svou pozornost proto, protože jsem se ještě tak úplně nerozhodla, jestli je tak geniální, jak si myslím, nebo vlastně naprosto šílená... Rozhodně ale neopouští mé myšlenky a za přečtení rozhodně stojí.