Rozporuplné pokračování oblíbené série | Město padlých andělů - recenze

Název: Město padlých andělů
Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje smrti
Díl: čtvrtý
Překlad: Eva Maršíková
Počet stran: 384
Válka skončila, Clary chodí s Jacem a snaží se stát dobrou lovkyní stínů. Nic ale není bez kazu. Simon má stále větší potíže, nemluvě o tom, že chodí se dvěma krásnými a nebezpečnými dívkami, které jedna o druhé nevědí. A na Clary s Jacem číhá jejich nejhorší noční můra…

Nástroje smrti jsou opravdu známou, populární a velice oblíbenou sérií. Ano, samozřejmě se najde někdo, komu se knihy vůbec nelíbí, což rozhodně nikomu neberu, ale osobně jsem se setkala spíše s pozitivním ohlasem. Sama řadím tuhle série k mým opravu oblíbeným knihám, i když se mi možná ještě víc líbila autorčina další série: The Infernal Devices. Nicméně Cassie Clareovou mám opravdu ráda, protože se mi její knihy strašně dobře čtou, baví mě a mají pro mě ten správně nadupaný příběh plný kouzel, magického světa a skvělých hrdinů. Nicméně přiznávám, že by mi vůbec nevadilo, kdyby napsala i něco jiného. Něco, co není ze světa lovců stínů, protože jestli jste trochu v obraze, má Cassie naplánované asi tři další série z toho světa. Zpátky ale k Nástrojům

The Damned, The Creator, The Angel by Deesney
Měla to být původně trilogie… chvíli to byla trilogie a velice úspěšná. Pak se ale autorka rozhodla pokračovat a napsat ještě další tři díly, a tak se z trilogie najednou stala hexalogie. Nebudu odhadovat, proč to autorka udělala ($$$$…), ale zaměřím se tedy rovnou na  čtvrtou knihu této série: Město padlých andělů

Isabela si netrpělivě odfrkla „U Anděla, ty o svým druhu opravdu nic nevíš, co? Tušíš vůbec, jak upíři vznikají?“
„No, když se mamka upírka s taťkou upírem mají hodně rádi…“

Městě ze skla se toho vyřešilo opravdu hodně, skončila válka, onen zloduch byl poražen a všichni žili šťastně až do… až do událostí Města padlých andělů. Někdo totiž systematicky vyvražďuje bývalé členy Valentýnova Kruhu, Simona se někdo snaží zabít, a překvapivě to není ani jedna z jeho přítelkyň, Magnus s Alekem vyrazili na cestu kolem světa, Clary trénuje, aby se mohla stát lovkyní, a Jace jí trénuje… Jenže se něco změnilo. Jace se chová divně, i dost divně na něj, vyhýbá se Clary a neustále se od ní distancuje. Jenže Clary se nehodlá nechat jen tak vytěsnit z jeho života, když spolu prožili to, co spolu prožili. A jak to tak bohužel vypadá, není to všechno tak jednoduché a samostatné, jak to možná na první pohled vypadá…

Isabelle Lightwood by FireLordWaelMěsto padlých andělů už jsem taky jednou četla, takže už když jsem dočítala třetí díl, věděla jsem, co se vlastně tehdy „pokazilo“ a jaký problém se bude vyvíjet a řešit zde. Na jednu stranu jsem z toho trochu rozmrzelá, protože si myslím, že autorka mohla vymyslet i něco trochu jiného a přesto by mohla pokračovat v této sérii, když teda tolik chtěla, na tu druhou se mi to vlastně docela zamlouvá. Netuším, jestli už když Cassie dopisovala třetí díl, věděla, že bude pokračovat (na to bych se jí někdy ráda zeptala, nebo našla někde něco, kde by to bylo napsané), ale myslím si, že to asi musela tušit, protože jinak by si tam tahle vrátka nenechávala. A rozhodně to není špatný nápad na příběh. Možná, když začnete knihu číst, budete z toho trochu otrávení, protože si budete říkat, že se všechno snaží jenom vyhrotit, aby z toho mohla udělat ještě další tři knihy a ono to ze začátku tak opravdu vypadá. Ale ke konci, až se začne objasňovat, co se vlastně děje, uvědomíte si, že to není tak úplně jenom nesmyslné roztahování příběhu.

Alek zeširoka máchl rukou. „A proč ne? Zdá se ti snad, že tě v něčem omezuju? Třeba se ti chce trochu si zaflirtovat tady s tím vlkodlakem. Vypadá celkem k světu, když je člověk na tyhle typy s rozcuchanými vlasy, širokými rameny a obličejem jako vytesaným z mramoru.
„Tak moment,“ ohradil se Jordan.
Magnus si položil obličej do dlaní.
Taky je tu spousta děvčat, protože tvůj vkus má podle všeho dost široký záběr. Existuje vůbec někdo, kdo by nebyl tvůj typ?“
„Mořské panny,“ zamumlal Magnus skrz prsty. „Páchnou jako mořské řasy.“

Město padlých andělů je ale rozhodně velice čtivá kniha, protože jinak už to Cassie prostě neumí. Sice je možná trochu zbytečně rozšířená o vypravěčský pohled Simona, takže se jedná o trochu objemnější knihu, ale protože se vážně čte bezproblémově a suprově, vlastně to vůbec ničemu nevadí. Možná je nakonec Simon i lepším vypravěčem než samotná Clary.

Takže ano, možná je tohle pokračování trochu zbytečné, možná vůbec nemá cenu ho číst a možná můžeme akorát na Clareovou nadávat, že jenom zbytečně protahuje sérii. Ale to nemění nic na tom, že se vůbec nejedná o špatnou knihu, která vlastně docela dobře dále rozvíjí celý příběh. Jedná se tak o knihu velice čtivou, vtipnou a opravdu dobře vygradovanou, takže nudit se rozhodně nebudete.
Ale dejte si pozor… jakmile se do ní pustíte, nejenže vás naprosto pohltí a nepustí vás dělat nic jiného, než číst, už se pak také určitě nevyhnete i jejímu pokračování, protože vám to prostě nedá jej nepřečíst.