23. dubna 2014

Jednoho Plyšáka, prosím! | Zakázaná přitažlivost - recenze


Název: Zakázaná přitažlivost
Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 304
Série: Bavettovi
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014
Anotace:
Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout: buď se vrátí domů, nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec.
Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost?

O hodinu později jsem poslal paní senátorové ememesku. Emily seděla na fotce na zemi vedle Anguse, na klíně měla Amy a ve vlasech snad milion barevných gumiček, sponek a všelijakých malých nástrojů, z nichž většina vypadala jako mučící zařízení. Řekl jsem svou domněnku nahlas a Robert se suše uchechtl.
„Si piš. Ty skřipce jsou fakt pekelný, a když na ně šlápneš v noci, je to horší než lego“
„Proč se toho nějak nezbavíš?“ nechápal jsem.
„Zkusil jsem to, když spala. Dva dny nic, ale pak si vzpomněla, že chce učesat pana Modrýho, a to byl jekot, žes to ještě neviděl. Všechno jsem musel vrátit a ještě jsem dostal sprda od Theresy, protože ona chodí jen v pantoflíčkách, takže si na to nikdy nestoupla."

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/New_york_times_square-terabass.jpgHohóóó! Zakázaná přitažlivost od Katky Petrusové je tu! Ani nevíte, jak jsem se na tuhle knihu těšila! Katčin styl jsem si naprosto zamilovala a přesně takhle psané příběhy jsou pro mě opravdu to pravé. A třetí kniha z volné série o Bavettových byla přesně taková, jakou jsem ji čekala… ale zároveň to bylo i něco naprosto jiného. Rozhodně to ale bylo skvělé čtení! 

Zakázaná přitažlivost vypráví o Emily, dceři jednoho amerického senátora, která se rozhodne tak trochu vzbouřit rodičům a pláchne do New Yorku, kde si zkrátka chce žít po svém. Jenže je docela brzy nalezena a otec ji přemlouvá, aby se vrátila domů. Což ale Emily vážně nechce. Nakonec její otec souhlasí s tím, že může zůstat v New Yorku, ale pouze pod podmínkou, že jí bude dvacet čtyři hodin hlídat bodyguard. A tak se Emily setkává s Henrym. Velkým, zlým a neustále se mračícím boduguardem z Bavettovic firmy. Emilyin otec si totiž myslí, že jí Henry hned vyděsí a ona se s ním okamžitě vrátí domů. Jenže Emily je tvrdohlavá, a má po kom být, že… A tak tedy zůstává s Henrym v New Yorku… (A tady jsou ty tři tečky fakt příhodnější. :)) 

Emily je zajímavá postava. Asi byste čekali, že to bude taková rozmachaná slečinka, které nebude nic vonět a bude si paličatě a bez ohledu na ostatní dělat akorát to, co chce ona. Ano, je zvyklá na trochu něco jiného, ale přestože je její otec senátor, je její rodina taková normální. A stejně tak i Emily. Prostě obyčejná holka, která chce trochu objevovat svět. A pak je tu Henry, tak trochu rozmrzelý a rozhodně trochu starší chlap, který si o Emily myslí svoje. Jak se ale jejich společný čas prodlužuje, pomalu Henry zjišťuje, že mu přirůstá tahle náladová potvůrka pěkně pod kůži. Až ji nakonec nechrání před tím úchylem, který se znenadání objeví a Emily velice divným způsobem otravuje a vyhrožuje jí, pracovně, ale z osobních důvodů. 

„Někdo by měl založit web s názvem Jak říct vaší holce, že jste bývalej vyvrhel. Podle mě by se na tom docela dalo vydělat. Jen nevím, co bysme tam vlastně napsali, protože to vypadá, že to ani jeden z nás neumí pořádně a v klidu.“ 

Takže ano, Zakázaná přitažlivost je rozhodně romance. Ale to je vlastně jasné. Přesto to není úplně čístá romance, máme tu i trochu detektivní příběh, jestli to tak můžu nazvat. Takže to není zase jenom tak. Hlavním faktorem knihy je ale teda samozřejmě vztah Emily a Henryho. A ten je rozhodně zajímavý a takový roztomilý!

http://newnownext.mtvnimages.com/2013/08/projectq_morning_fix_ben_cohen_metrosource_03.jpgJen mi ze začátku přišel možná až trochu moc vynucený, nevím. Přišlo mi, že je autorka potřebovala strašně rychle dát dohromady, aby se dostala tam, kam se v příběhu chtěla dostat, a tak ten jejich začátek tak nějak strašně urychlila. Když se ale s nimi dostala tam, kam se chtěla dostat, už to šlo tak nějak správně, zkrátka tak jak to mělo být. Když ale říkám, že jejich počáteční vztah byl jaksi urychlený, nesmíte si hned myslet, že by se to na knize nějak extra podepsalo. To zase ne, jen si v některých částech prostě uvědomíte, že by to ještě něco trochu chtělo.

„Jak to jde?“ zeptal se neutrálně.
„Jak asi myslíš, že to jde? Sliboval jsi mi, že je to krátká, jednorázová záležitost, jen na hodinku, maximálně na dvě – a teď sedím v hotelu a k jídlu mám salát!“
„Kdo by to do ní řekl, co?“
„Že jí salát? Já jo, kdybych trochu přemejšlel.“ 

Říkala jsem to v minulé recenzi na knížku od Katky Petrusové, i v té před ní, a i v té úplně první. Její styl je prostě báječný. Úžasně, ale opravdu úžasně vtipný, že se opravdu upřímně smějete skoro u každé stránky. Také jsou její knihy, a Zakázaná přitažlivost rozhodně není výjimkou, extrémně čtivé. Což se obojí projevilo i na tom, že jsem si extra vtipné, hezké a zajímavě scény prostě napoprvé vůbec nestihla označovat a musela jsem se k nim pak vracet. Což mi teda ale rozhodně nevadilo, protože jsem se ráda zasmála i podruhé... No tak dobře, i potřetí a počtrvté.

Proč byste si měli, ale teda spíš asi měly, Zakázanou přitažlivost přečíst? Protože je to naprosto krásně čtivá a vtipná kniha, která vás skvěle odprostí od okovů reality, že ji budete chtít číst pořád dokola a dokola a dokola. A protože je tam Plyšák! A ten dokáže vyrovnat všechny její drobné nedokonalosti.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment
Knihu si můžete pořídit zde

1 komentář:

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři