"Jen do toho" | Pustina - recenze

Název: Pustina
Autor: Moira Young
Série: Dust Lands
Část: druhý
Počet stran: 328
Překlad: Zdeněk Uherčík
Saba doufala, že se její svět vrátí do normálu poté, co porazila Tontony a zachránila svého bratra Lugha. Všichni teď míří na západ za lepším životem a toužebně očekávaným setkáním s Jackem. Avšak nový, mnohem nebezpečnější nepřítel je na vzestupu a postupně buduje svou vizi nového světa, kde jeho odpůrci nemají co dělat. A jaká je vlastně pravda o Jackovi? Opravdu je tím, za koho se celou dobu vydával? A kam až je Saba ochotna zajít, aby dostala to, co chce?Pokračování Krvavé cesty přichází a slibuje ještě více napětí a akce.

Na Krvavou cestu jsem se opravdu strašně moc těšila, protože jsem toho o ní četla a slyšela hodně kladného, tak jsem na knížku byla vážně dost zvědavá. Bohužel jsem se ale nedočkala toho, co jsem tak velice nadšeně očekávala a byla jsem z toho tak trochu i zklamaná. Přesto se mi ale kniha vlastně dost líbila, jen jsem od ní čekala zkrátka trochu víc. Nicméně jsem na její pokračování zvědavá vážně vážně byla, protože i přes malé zklamání mě příběh Moiry Youngové opravdu bavil a zajímal mě jeho další vývoj. A tak jsem se teda pustila do Pustiny

Na pravém předloktí má velkou, vypouklou, červenou podlitinu. „Nedělej z toho vědu,“ říká.
„Emmi, kde je lékárnička?“ ptám se.
Má ji uvázanou u pasu. Už ji vysypala na zem a přehrabuje se mezi hnědými lahvičkami a sáčky bylin. „Vím, co mu dát, ale napřed musíme dostat ven ten jed.“
„Já to udělám,“ řekne Maev. „Máš šalvějovou vodu, Em?“
Zatímco ona čistí Maevin nůž, já a Tommo přimějeme Lugha, aby si sednul. Chytíme ho každý za jednu ruku. „Pěvně stiskni,“ řeknu mu. Udělá to.
Maev k němu pokleká s nožem v ruce. „Promiň, ale bude to bolet.“
„Jen do toho.“

A řeknu vám, netuším, co jsem vlastně čekala, že se stane, ale tohle teda ne.
Čekala jsem něco trochu jinačího. Krvavá cesta skončila tak, jak skončila, že jo, a tak jsem si říkala, že je vlastně docela jasné, jak se bude příběh ubírat, že společně zkrátka někam dojdou, najdou se a objeví něco nového, co pak budou společně objevovat, případně bojovat o své právo tam být. Vážně jsem si myslela, že je to dost jasné. Jenže ono ne. Oni se vlastně neustále pohybovali v kruzích, hledali se a dohadovali se… zkrátka jsem byla ze začátku k tomu dost skeptická, a nějak jsem se už smířila s tím, že se bude celou dobu dít jen tohle a nic dalšího se nestane, a že se tedy tak autorka akorát vlastně připravuje na závěrečný díl (aneb jakési prokletí druhých dílů trilogií). A ano, částečně jsem měla vlastně i pravdu, ale částečně i ne. Ono se to nakonec vlastně dost dobře zlomilo a začalo to být hodně, hodně zajímavé.

Až tak zajímavé, že druhou polovinu knihy jsem prakticky nebyla schopná odložit. Nakonec to tedy je opravdu tak, že si autorka připravovala cestičku k pokračování a k závěru celé série, ale musím se přiznat, že mi to ve finále vlastně nevadilo. Jasně, začátek mi přišel trochu dost pomalý a možná se mi ne až tak dobře četl, ale druhá část to dokázala dobře vykompenzovat. Objevila se i pořádná akce, všechno začalo mít parádní spád a vážně jsem se pak už nedokázala odtrhnout.

Od propasti vede jen jediná cesta. Mizí mezi stromy.
Strčím si do boty nůž, luk a toulec navléknu na záda a měch s vodou připevním k opasku. Pak hvízdnu na Nera a se Stopařem v patách vyrazím.

Musím ale přiznat, že se mi značně zprotivila hlavní hrdinka. Nevím, jestli to bylo hlavně mnou, ale přišlo mi, že se nehorázně změnila a že se chovala úplně jinak, než v prvním díle, a to mi vlastně dost vadilo. Jasně, lidi se mění a často je právě na tom postavený příběh, ale tady se to k tomu prostě nehodilo. A myslím si, že v tom nebyla Saba sama, ale i její bratr mi přišel značně jiný a možná ještě otravnější než sama hlavní hrdinka. A bohužel celou situaci nemohl zachránit ani Jack, který by to určitě zvládl, protože se v knize tolikrát neobjevil. Za to jsme ale měli příležitost více se seznámit s DeMalem a to bylo rozhodně dobře. DeMalo je totiž vážně zajímavá postava a doufám, že v pokračování bude mít ještě více prostoru, aby mohl příběhem ještě pořádně zamíchat, protože mi věřte, že to on rozhodně zvládne.

http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2011/364/2/2/midwinter_twins_by_schnatz-d4kq4tw.jpgHmm… ono to teď asi dost vypadá, že z knihy nejsem zrovna dvakrát nadšená, že? Ale ono to tak vážně úplně není. Jen jsem byla ze začátku trochu zklamaná, že se vyloženě nedělo nic úplně nového, jiného, ale že se to akorát všechno zamotalo ještě více do sebe. Nakonec se mi to ale vlastně dost líbilo a ten rozvinutý děj je vlastně dost dobrý a povedený a jsem vážně hodně zvědavá, jak to s tím vlastně bude a jak to celé dopadne. Druhá část knihy se tedy četla podstatně lépe než ta první a byla i velice dobře vygradovaná, takže bych se ani nedivila, kdybyste ji jako já přečetli na jeden zátah, protože závěr je čtenáři vážně povedeně podaný. A věřím, že nás autorka v pokračování ještě velice mile překvapí.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo