7. července 2014

Co jsem v poslední době četla?

Pokud jste si všimli, můj blog poslední dobou trochu chátrá. Trochu hodně, abych byla přesnější. Jednou za opravdu dlouhý čas se objeví nějaká ta recenze a k tomu měsíční chvástačka. Nic víc toho u mě momentálně nenajdete (a zatím je to teda i bez té červnové chvástačky, pravda :D). Nicméně to není tím, že bych byla až tak líná, i když teda opravdu jsem, zkrátka nemám tak nějak o čem moc psát. Nápady na takové ty tematické články a projekty nemám a navíc mám dojem, že je psát prostě neumím (i teď si připadám vážně divně, že tenhle článeček píšu), a přestože by mě bavilo natáčet trochu víc videa, nevěřím si, že bych zvládala recenze a na jiná videa nemám nápady (a unboxing bych nezvládla, protože nevydržím nerozbalit příchozí balíček okamžitě :D). Nicméně jsem si přesto řekla, že nějaký takovýhle článek je prostě už potřeba, chtěla bych se s vámi totiž podělit o své poslední čtenářské zážitky, které nezformuluju do recenzí, a taky nechci, aby mi to tu zelo až takovou prázdnotou. :D


V průběhu posledního měsíce jsem přečetla první čtyři díly série o Heather Wellsové od Meg Cabotové. O tom jsem sice něco i napsala, ale týkalo se to pouze prvních třech dílů. Na konci června jsem přečetla i ten čtvrtý díl. A přestože jsem si ho vážně chtěla nechat až na později, nějak mě Heather omámila a knihu jsem zhltla velice rychle. Tahle série mě totiž opravdu zaujala, velice dobře se mi četla, hlavní hrdinka i autorčin styl psaní mi ohromně sedly a celkově mě všechny knihy ohromně bavily. Až jsem to ani takhle ve velkém opravdu nečekala! A strašně moc se těším na ten díl pátý, který vyjde už v srpnu, hurá!

Mezitím jsem si přečetla Deník Bridget Jonesové… od kterého jsem toho čekala nějak mnohem víc. Vážně. Film jsem viděla nedávno poprvé a strašně mě bavil, tak jsem se na knihu vážně těšila, protože jsem tušila, že prostě bude v podobném duchu a stylu a že mě bude bavit. Bavila mě, opravdu mě bavila, ale nechytla mě tolik, jak jsem čekala. Uvidíme u pokračování, třeba se začtu lépe.
19441796 22161128 21517635

Následně jsem se pustila do další YOLI knihy: Half Bad – Napůl zlý, ke které jsem přistupovala velice obezřetně. Četla jsem na internetu plno rozporuplných a v podstatě ne tolik kladných recenzí, ale taky jsem viděla hodně těch nadšených a takové ty informace, jaký je to obrovský bestseller, čím vším se zapsal do Guinessovy knihy rekordů, jak ještě před vydáním byla koupena filmová práva apod. A tak jsem se pustila do čtení s tím, že to bude asi hodně, ale fakt hodně zvláštní kniha. A fakt byla. Nicméně musím říct, že pro mě spíš v pozitivním slova smyslu, i když mi toho na ní i dost nesedlo. (více se můžete dočíst tady).

Jooo! Pak byla novela Just One Night! Což je teda doplňující novela ke knihám Gayle Formanové: Jen jeden den a Jen jeden rok (vyjde na podzim), protože jsem prostě potřebovala vědět, co se stane. A dozvěděla jsem se to a bylo to parádní! 

Tady se můžete pobavit nad povedeným videem, které se vztahuje právě k této novele. A ve videu uvidíte i samotnou Gayle Formanovou! 

Pak už jsem přečetla pouze dvě knihy: Stoletého staříka (o kterém jsem se rozepsala v recenzi, takže tady to rozebírat nebudu) a knihu od Leigh Bardugo: Shadow and Bone. O té jsem toho taky slyšela opravdu hodně, a převážně to byly velice kladné věci, takže jsem se na to opravdu těšila (plus ta obálka je vážně nádherná). Shadow and Bone se mi hodně líbilo, je to docela povedený dobrodružný fantasy příběh, který se odehrává v cizím světě, který se ale podobá tomu našemu a konkrétně zrovna ruské zemi. Nicméně jsem, zase, čekala trochu víc. Nějak jsem čekala něco trochu víc epického, trochu víc originálnějšího. Možná si za to můžu sama, protože kdybych knihu četla méně po kouskách a více najednou, měla bych z ní daleko lepší pocit, ale takhle prostě necítím tu chtivost a nadšení po dalším díle, abych se okamžitě dozvěděla, co že se to vlastně stane. A to i přesto že děj se mi hodně líbil, prostředí bylo parádní a četlo se mi to vlastně hodně dobře. Takže si vlastně možná jenom něco nalhávám, nevím.

22021611 16057856 10194157

No a momentálně jsem rozečetla Labyrint neboli první díl série The Maze Runnera od Jamese Dashnera, který v srpnu vyjde u YOLI. Labyrint je taky kniha, na kterou jsem se strašně těšila a četla jsem o ní velice zajímavé věci. Momentálně mám přečtených asi 15% a přestože vlastně tuším, co se má stát a vím, o co asi v ději vlastně jde, protože jsem si kdysi kdesi přečetla náhodou spoiler, mám z toho strašně dobrý pocit!

Přesně takhle záhadně laděnou sci-fi-dystopickou knihu jsem přesně teď potřebovala. Hned potom si ale přečtu asi nějaký hodně velký slaďák, aby se neřeklo, když už je to léto. Jaký to bude, vám dám určitě vědět, a třeba o tom natočím i nějaké kraťoučké video… ;) Ale to bude ode mě zatím vše, tak se mějte hezky a užívejte léta! :)


3 komentáře:

  1. Takové podobné tvůrčí krize mívám docela často, snad to brzy odezní. Jinak ještě jsem nečetla ani jednu jedinou knížku, kterou v článku zmiňuješ - ani si nevzpomínám, kdy se mi něco takového stalo naposledy, asi fakt přestávám stíhat :D A určitě si nemyslím, že by ti tyhle tématické články nešly - tenhle se náhodou četl skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Maze runner chcem pred filmom prečítať aj ja, ale akosi furt nestíham. Na Shadow and bone som tiež čítala dosť veľa kladných recenzii, tak som zvedavá, čo to bude. Páčila sa mi anotácia.

    OdpovědětVymazat
  3. Od Shadow and Bone som viac čakala ja, a buď som znížila očakávania, alebo som to dostala v dvojke, takže odporúčam skúsiť aj to pokračovanie :D Celkom sa po ňom na trojku teším :D

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři