Milé oddechové čtení | Léto na druhý pokus - recenze

Název: Léto na druhý pokus
Autor: Morgan Matsonová
Překlad: Martina Buchlová
Počet stran: 400
Poslední léto, které by mělo trvat navěky…
Rodina Taylor Edwardsové nepatří zrovna mezi ty, co drží pohromadě. Pak ale přijde táta s tou hrozivou novinkou, zbývá mu už jen pár týdnů života a přeje si strávit svoje poslední léto s rodinou ve starém letním domě u jezera, kde byli naposledy, když bylo Taylor dvanáct. Nacpaní do domečku, co se najednou zdá mnohem menší a mnohem víc venkovský než kdy dřív, se teď snaží najít cestu jeden k druhému. Taylor má moc ráda třpytivé jezero a vonící les, večery na pláži… ale před lety tu zklamala nejen svoji nejlepší kamarádku, ale i první lásku, takže vrátit se sem pro ni vůbec není snadné. Teď se to pokouší napravit, neutéct od odpovědnosti a co možná si nejvíc užít tohle léto a poslední dny se svým tátou, které se nenávratně krátí. Každý si ale zaslouží druhý pokus – rodina, kamarádi i láska.
Nová kniha od Morgan Matsonové, autorky Amy a Rogera: Na cestě, vám zase zlomí srdce!

K létu patří podle mě určitý typ knih. Nebo aspoň já to tak mám, že prostě v létě raději sáhnu po takové trochu jednodušší, milé a většinou i lehce nebo někdy opravdu hodně zamilované oddychovce. A Léto na druhý pokus mi přesně tohle slibovalo.

Léto na druhý pokus je kniha u nás už známé autorky Morgan Mattsové, která se nám loni, taky myslím v létě, ale úplně jistá si tím nejsem, představila knihou Amy aRoger na cestě. Amy a Roger byla kniha typicky letní, která se mi dost líbila, proto jsem se taky na Léto docela těšila. Kniha vypráví o sedmnáctileté Taylor, která se s rodiči a dvěma sourozenci po pěti letech vrací do jejich letního domu u jezera. Nevrací se tam ale náhodou, jejich otec je totiž těžce nemocný a bohužel mu nezbývá moc času. Proto se rodina rozhodla, že takhle stráví dohromady poslední společné léto. Taylor se ale k jezeru vracet vážně nechtěla. To poslední léto, které tam před pěti léty strávila, nedopadlo totiž dobře. Od té doby nepromluvila se svou tehdejší nejlepší kamarádkou Lucy a neviděla se s Henry, s klukem, se kterým tehdy přes léto chodila. Proto se Taylor děsí chvíle, až se s nimi znovu potká a že to nastane opravdu brzy! Teď je toho na ní opravdu hodně: otcova nemoc a celá rodinná situace, její osobní problémy a to, jak je vlastně vůbec neumí řešit a znovu shledání s Henrym a Lucy. Ano, Taylor bude mít opravdu složité léto…

Možná tedy Léto na druhý pokus není tematicky tak úplně letně naladěná kniha. Přece jenom se v ní neřeší pouze nějaký letní románek, ale docela složité a důležité rodinné problémy a problémy mezi přáteli. A taky to není kniha, po jejímž dočtení byste se culili od ucha k uchu, protože konec je vlastně dost smutný. Pravda, příběh má tendenci a dost velkou tendenci, abych byla přesná, zapadat do velice klišé situací, takže bych se nedivila, kdybyste nad nimi občas protočili panenky. A to je opravdu pravda. Ale vzhledem k příběhu a tématu, jaké dala autorka dohromady, ale asi nejde čekat nic jiného, protože to asi vážně nejde vymyslet nějak jinak. Niceméně mohla Mattsová trochu více všechno promyslet. Přeci jenom byla situace mezi Taylor, Henrym a Lucy opravdu velice banální a možná až k smíchu i na dvanáctileté děti. A troufám si tvrdit, že v rámci rodinné situace a otcově stavu bylo na můj vkus místy až nemístné, jak moc prostoru tomu bylo dáno. Brala bych trochu více rovnováhy a důrazu i na jiné věci. A s tím souvisí také to, že by mi úplně nevadilo, kdyby celá kniha byla o něco kratší. Přeci jenom jsem si už kolem poloviny říkala, že by se to celé mohlo trochu urychlit a nechodit kolem horké kaše.

EASTER IN LA - JENNIFER CAUSEYAle! A celá tahle kniha má jedno velké ale, které ji, a nechci říct zachraňuje, ale spíše vyvažuje její nedokonalosti. Léto na druhý pokus je kniha, která vás bude hodně, ale vážně ohromně bavit. A to je prostě fakt. Možná nebudete úplně odvázáni z charakteru hlavní hrdinky a budou vám občas vadit drobné hlouposti, které autorka v příběhu vytvořila, ale čtení této knihy si ohromně užijete. Přes to všechno se totiž čte velice dobře, jedná se o zábavné a vtipné čtení, u kterého se nejednou budete opravdově smát, a na konci bych se nedivila, kdybyste stejně jako já utrousily několik slziček. A musím se přiznat k ještě jedné věci, Taylořina situace na mě měla i dost osobní dopad, protože jsem si uvědomila, že často své problémy řeším dost podobně jako ona a tak trochu mě její jednání donutilo se zamyslet i nad tím vlastním, takže si troufám tvrdit, že mě kniha i v něčem trochu pomohla.

Léto na druhý pokus není dokonalá kniha, ale určitě se jedná o knihu, která vás dokáže velice dobře zabavit, rozesmát a vlastně i dost slušně rozbrečet. Pokud se vám tedy líbila autorčina prvotina, Amy a Roger na cestě, a chcete si Léto na druhý pokus přečíst, možná nečekejte nic moc velkého a kniha vás velice mile překvapí.
Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo.
Knihu si můžete objednat zde