15. srpna 2014

Jak jsem vybírala knihu na tábor

Už sedm let jezdím na letní dětský tábor. Čtyřikrát jsem tam byla jako dítě a letos už po třetí jsem si hrála na vedoucí. Čtrnáct dní je docela dlouhá doba, řeknete si možná, ale věřte mi, že na takovém táboře vám to uteče velice rychle. A člověk opravdu nemá skoro žádný čas na další aktivity než na ty táborové. To jsem si stihla za ty roky ověřit. Přesto si s sebou ale vždycky alespoň jednu rozečtenou knihu beru, protože přeci jenom... člověk nikdy neví.

The fault in our stars A tady právě nastává pro mě ten problém! Jakou knihu si mám vzít s sebou?!
Ono to není tak úplně jednoduché, to vám tedy řeknu. Obzvlášť se mnou, aneb já a moje rozhodnost/nerozhodnost. Skoro celý jeden týden před táborem jsem vybírala, jaká kniha se mnou vlastně pojede!

Mám k tomu své důvody, vážně.
Za 1) nechtěla jsem si brát žádnou velkou bichli: opravdu by mi zabírala strašně moc místa v kufru, byla by to těžká kniha a špatně by se uchovávala ve stanu.
Za 2) nechtěla jsem si brát knihu z knihovny. Přestože bych na ni samozřejmě dávala obrovský pozor, prostě by se mohlo stát, že by se nějak poškodila nebo zašpinila a to jsem nechtěla udělat půjčené knize.
Za 3) nechtěla jsem si brát žádnou knihu do školy z povinné četby. Na takové čtení bych se nedokázala úplně dokonale soustředit, a kdyby se mi ji náhodou povedlo dočíst, určitě bych neměla čas na vypracování a napsání zápisu.
Za 4) nechtěla jsem si brát knihu, kterou jsem ještě nečetla. S minimem času, jaký by se mi na čtení dostal, bych takové čtení musela strašně kouskovat a to se mi nové knize nechtělo udělat, protože taková kniha si zaslouží moji plnou pozornost.
Za 5) z nějakého důvodu se mi nechtělo brát nic v angličtině. (Asi se mi fakt nechtělo neustále někomu vysvětlovat, že vážně čtu něco v cizím jazyce a že tomu vážně rozumím a že "ne, nebudu vám to předčítat/překládat.")

Untitled | via Tumblr
Takže to mi docela dost zkrátilo seznam možností, řekli byste. Ale kdepak! Já jsem stále nevěděla, co si s sebou vezmu! Skoro dva dny jsem kvůli tomu nic nerozečetla, protože jsem nechtěla začít číst něco, co si pak s sebou nebudu brát, a neustále jsem akorát přemýšlela nad tím, jak to tedy udělám.

No, a pak jsem se z ničeho nic prostě rozhodla. Večer před mým odjezdem jsem rozečetla Hvězdy nám nepřály od Johna Greena, které splňovaly všechny mé požadavky a nemohla jsem si vybrat lépe.


Jasně, Hvězdy nejsou úplně ideální táborové čtení, přiznávám, ale mně to nějak nevadilo. Prostě jsem ve vzácných volných chvílích a při hrách, které vyžadovaly, abych dvě hodiny seděla v lese na stanovišti a čekala, až ke mně dorazí oddíl splnit nějaký úkol, četla. A bylo to fajn. Nevadilo mi, že čtu knihu na kusy, nevadilo mi, že jsem ji na táboře nedočetla, nevadilo mi, že se mě lidi ptali, co čtu a o čem že to je. Pro mě to byla nakonec velice ideální volba a jsem vážně velice ráda, že jsem ji učinila. (A jo, konec jsem obrečela, ale to už bylo doma, takže všechno okay. :D) 

P.S. Kdybyste se chtěli pobavit, tady je trochu šílená fotka mého oddílu Bílý tesák. ;)
Kdo mě najde, má bod. :D

Doufám, že jste se taky měli krásně! ;)

6 komentářů:

  1. :) S takým tímom si sa určite nenudila :)
    No a jasné, knihomoľ to má dvakrát také ťažké ako človek, ktorý nečíta. Nielenže sa musí rozhodovať, aké oblečenie si so sebou vezme, ale musí strategicky vyberať aj knihy, ktoré si so sebou vezme :)

    OdpovědětVymazat
  2. Když se jmenujete Bílý tesák, proč nemáte žádného vlka, Batmane? :D

    OdpovědětVymazat
  3. No, musím říct, že v tomhle to mám vlastně vždycky docea jednoduchý. Když váhám, jakou knížku si vzít na cestování, tak beru Pratchetta. =D Příjemný vtipný čtení, co je zároveň docela oddechový, ale má i nějakou hlubší myšlenku, číst po kouskách ho nevadí... Jen je problém, že se tak nějak čte moc rychle... =D

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři