27. září 2014

(zhruba) 10 knih, které si právě teď toužím přečíst

Asi to znáte, času málo, knih ke čtení hodně a přesto máte několik vytipovaných knih, na které jste ohromně zvědaví a chcete si je co nejdřív přečíst a je vám v podstatě jedno, jak je do už tak přeplněného seznamu věcí a knih nacpete. Zkrátka si je chcete tak moc přečíst! Dneska se s vámi o tyto svoje knihy podělím, ale popravdě nevím, jestli jich nakonec bude přímo deset, to byl takový tip od boku, tak uvidíme. :)

U nás začala u CooBoo vycházet jiná série této autorky, první díl nese název Archiv a ten druhý, Dveře do prázdnoty, snad právě teď vycházejí, pokud se nemýlím. (Dveře do prázdnoty si chci taky velice přečíst, ale nepatří tak úplně do tohoto seznamu.) Autorkou těchto knih je Victoria Schwab, která si mě získala svou knihou The Near Witch, která je podle mě naprosto skvělá. Pokud máte rádi trochu strašidelné a hlavně záhadné příběhy, rozhodně knihu zkuste. Její další dílo, které si ohromně, ale vážně ohromně chci přečíst, je Vicious. Ano, ohlašovala jsem vydání této knihu už víc jak před rokem a právě (skoro) před rokem Vicious vyšlo a já si ji ještě nepřečetla, ale to ničemu nevadí. Momentálně mi přijde, že by se mi mohla velice líbit, takže jsem ji ve svém to-read seznamu posunula hodně vysoko. Jelikož jsem už o knize trochu psala v tom loňském článku, nebudu tu knihu dál rozebírat a odkážu na něj.  

O Gabrieli Marquézovi už jsem někdy slyšela. Ale nikdy jsem mu zvláštní pozornost nevěnovala. Až minulý týden jsme ho brali v hodině literatury a jeho tvorba mě zaujala. Hlavně protože psal knihy ve stylu magického realismu, který mě po přečtení báječné knihy Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender (recenze bude brzy) velice zajímá. Proto jsem si taky okamžitě zašla do knihovny a jeho knihu Sto roků samoty si hned půjčila, takže na mě teď čeká na nočním stolku a nemůžu se dočkat, až se k ní dostanu. Pro představu přikládám anotaci: 

Román, jedno z nejvýznamnějších děl latinskoamerické i světové prózy, vyšel poprvé r. 1967. V množství reálných i fantaskních epizod líčí osudy šesti generací rodiny Buendíů žijících ve fiktivním tropickém městečku Macondo. Dá se číst jako historická zpráva o vývoji jihoamerického kontinentu od doby osvobození a začátku občanských válek (1830-1902) až po nástup severoamerického imperialismu (1899-1930) i jako symbolický popis samoty člověka, který ztratil harmonický vztah ke světu. Individuální samotu, jíž trpí všichni obyvatelé Maconda, lze překonat pouze láskou a mezilidskou solidaritou, která jediná může zabránit nevyhnutelné zkáze.

Kerstin Gierovou jsem si po přečtení její série Drahokamy zamilovala. Naprosto zamilovala. Její nová série má zatím u nás vyšlý pouze první díl a to knihu První stříbrná kniha snů (recenze). Když jsem byla předminulé úterý v Norimberku, samozřejmě jsem se zašla podívat do knihkupectví a strávila jsem tam poměrně dlouhou chvíli. A velkou část téhle hodně dlouhé chvíle jsem přemýšlela nad tím, jestli bych si neměla pořídit druhý díl k téhle knize, a to Druhou stříbrnou knihu snů. Rozhodování to bylo vážně těžké, což by vám určitě potvrdila kamarádka, která ze mě pak už docela šílela. Nakonec jsem si Druhou stříbrnou nekoupila, odešla jsem s německým vydáním Hvězd Johna Greena, ale na tu Druhou stříbrnou se tedy vážně hodně těším a už se nemůžu dočkat skvělého překladu Terezky z CooBoo.  

Maggie Stiefvaterovou mám docela ráda. Četla jsem sice od ní zatím pouze sérii Mrazení, ale její poměrně originální styl se mi vlastně docela líbil. Na poličce na mě čeká (už přes dva roky, abych byla přesná) její další kniha, The Scorpio Races, která sem ale do mého seznamu nepatří. Sem totiž patří její další kniha, Raven Boys. O ní jsem toho četla strašně moc skvělého a byla mi dost vehementně doporučována Freckles (která mi ji i dokonce půjčila, protože si to přece musím přečíst). Vlastně toho moc o příběhu nevím, teda, skoro vůbec nic nevím. Jedno ale vím, jakmile dočtu knihy do školy, čtu Raven Boys!


Tuhle knihu už jste určitě museli někde zahlédnout! Ona má tak náááádhernou obálku, že to snad ani není možné! Mluvím tu o knize Stormdancer od Jaye Kristoffa, kterou jsem dostala k narozeninám a už nějaký ten týden se nad ní pořádně rozplývám. Hlavně jsem o ní taky slyšela samé skvělé věci a velice nadšené reakce, kterým věřím, takže si ji opravdu chci přečíst velice brzy.

Závěrečný díl spin-off série k Vampýrské akademie od Richelle Mead vyjde 10. února 2015. Bude se jmenovat The Ruby Circle a obálka se mi vážně nelíbí. Na knihu se ale ohromně těším a nemůžu se dočkat, až si ji přečtu. Je to totiž vážně poslední díl! Co budu dělat, když pak už nedostanu v rozmezí půl roku svojí pravidelnou dávku Adriana a Sydney?!  
Možná jste četli můj článek o tom, jak jsem začala číst (a jak jsem totálně propadla) Cizince od Diany Gabaldon, která je momentálně moje úplně nejvíc oblíbená autorka. Zatím jsem ale přečetla pouze první dva díly této série, protože na ten třetí, na Mořeplavce, čekám. V knihovně jsou totiž knihy mockrát zamluvené a jak to tak vidím, ještě hodně dlouho si počkám. Aspoň že mám zatím seriál (a ani mi nepřipomínejte, že zítra je mid-season finale a další díl bude až v dubnu, pšššt!

Tak jsem měla pravdu, nakonec těch knih opravdu není deset, ale na tom vůbec nezáleží. Záleží na tom, že mám své čtecí plány, které hodlám při nejbližší příležitosti splnit. Jaké máte plány vy? :)

5 komentářů:

  1. Na ty dvě od Stiefvaterové, Meadovku a Mořeplavce se též chystám. :D Říkám si to u těch prvních dvou už hooodně dlouho, ale snad toho budu ještě letos schopná. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Sto roků samoty mi také sedí na poličce a čeká na přečtení :)

    OdpovědětVymazat
  3. Márquez bol skvelý spisovateľ, mne sa od neho páčili najmä knihy Kronika ohlášené smrti a Plukovníkovi nemá kdo psát. Ja som od neho vlastne čítala len tie kratšie knihy a také klasiky ako Sto roků samoty a Láska za časů cholery ma stále míňajú :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ani jednu z knih neznám a nečetla jsem je, ale hodně mě zaujala První a Druhá stříbrná kniha snů... Drahokamy se mi moc líbily, ale o těchto knihách jsem dřív ještě neslyšela :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři