23. listopadu 2014

Knižní party aneb CooBoo slavilo 5 let!

Věřili byste tomu, že nakladatelství CooBoo je mezi námi už celých pět let? Teď už asi jo, co? Poslední dobou toho byl a v následujících dnech ještě bude, plný internet, tak už se není čemu divit. :D Ale stejně, pět let už je pořádná doba, za kterou si CooBoo dokázalo najít místo nejen v našich srdcích, ale také na našich policích. 


V pátek 21. listopadu CooBoo slavilo ve velkém. V pražské kavárně Era pořádalo k této události oslavu, na kterou jsem spolu s několika dalšími spolupracovníky a blogery dostala pozvánku. Knižní party?! Yes please! 

Když se nám s Anežkou konečně po několika špatných odbočkách povedlo nalézt místo konání a setkat se s Kath, Sůšou a GiraffeAndy, bylo těsně před pátou, kdy také začali do kavárny pouštět. Hned na první pohled (ok, až na druhý, protože mě nejdřív zajímalo, kam si můžu položit vážně těžkou tašku s darem) mě místo konání vážně zaujalo. Na dvou stěnách naproti připraveným místům k sezení byl promítán oficiální obrázek k narozeninám a po pravé straně místnosti bylo vystaveno několik CooBoo knih, které byly připraveny do tomboly, jak jsme poté zjistili. Zkrátka nádherné knižní prostředí.

Jakmile jsme se všichni usadili (a vážně usadili, nejen usadily), přivítal nás ředitel Albatros Media, který následně předal slovo Tereze Pecákové, šéfredaktorce CooBoo. Ta si připravala parádní prezentaci o tom, jak CooBoo vznikalo, zasvětila nás do počátku jeho názvu, že se mohlo jmenovat Laputa (znalci španělštiny se zasmějí), Fénix (paralela k Albatrosu) nebo Go!. Od pana grafika a autora kubulinského loga jsme se zase rozsáhle dozvěděli, jak nikdo nepochopil, jak se s logem má správně pracovat a že to měl opravdu vymyšlené. Pak nám Tereza představila úplně první CooBoo knihu. Jestli pak víte, která to je? Od nás to nevěděl nikdo, ale když ji pak Terka odhalila, zjistila jsem, že to není kniha pro mě úplně neznámá, jelikož jsem na ni několikrát v knihkupectví koukala. Jedná se totiž o mangu Hamlet. Tak kdopak jste to věděl? :)
 
Následně nám Terka představila ty největší CooBoo trháky. Tak schválně, četli jste je všechny? Jsou to: Deník malého poseroutky, One Direction, Monster High, Divergence, Rudá jako rubín a Drakie ale i novinky jako Selekce a Škola dobra a zla. Já si třeba potřebuju doplnit značnou literární mezeru memoáru One Direction! Jak jsem bez této knihy mohla žít! 

Poté Terka vyhlásila psací soutěž, jejíž podrobnosti si můžete přečíst zde, a pro všechny zúčastněné tombolu. A tím začala i volná zábava. 

Na správnou oslavu a ještě ke všemu oslavu narozenin, se podle mě má rozhodně dorazit alespoň s malým dárkem, kterým člověk poděkuje oslavenci za pozvání. Ale s čím dorazit na oslavu narozenin nakladatelství? Že by s knihou? Nebo by to bylo až moc velké klišé? Nakonec jsme s holkami (Anežkou, Kath, Abyss, Bětkou a Vendeou) daly dohromady takovou sadu první pomoci na hloupé dotazy, kterou v redakci rozhodně využijí. Snad nás ale za pár dní nezažalují za předávkování cukrem. A jelikož jsme, jak už jsem říkala, neměly s Anežkou cestou do kavárny moc času nazbyt, potřeboval náš dárek trochu doladit. Takže jakmile se všichni vrhli na onu tombolu, my jsme vyndaly nůžky, lepenku, stuhu a zásobu pochutin na několik měsíců a daly se do práce. Zanedlouho jsme ale byly hotové a mohlo dojít k předání. Vážně ráda dávám dárky, vždycky mi udělá radost, když někomu tu radost udělám. Ale až takovou spontánní radost a Michalovo prohlášení „Říkal jsem, že dneska brečet nebudu“ jsme myslím ani jedna z nás opravdu nečekaly. Takže jo, dar měl rozhodně úspěch. 

A poté následovala volná zábava i pro nás, i té tomboly jsme se zúčastnily, Kath dokonce vyhrála podepsaná Potrhaná křídla samotnou Rutou Sepetys. Nejvíc jsme si ale určitě užily tu možnost seznámit se a popovídat si s lidmi, kteří za těmi knihami stojí, s překladateli a redaktory. A o čem jsme se bavili? Hádejte, můžete ale pouze jednou! Samozřejmě o knihách! 

Tímto bych chtěla znovu poděkovat CooBoo za pozvání, kterého si neskutečně vážím. Oslavu jsem si opravdu užila, byl to jeden z nejlepších večerů, které jsem kdy zažila. A ještě jednou moc blahopřeju a doufám, že takových narozenin oslavíte ještě vážně hodně. :)

3 komentáře:

  1. Jé, já už nevím, co vám pod ty články psát, bylo to moc prima a jsem neskutečně ráda, že jste si to taky tak moc všichni užili. A těším se na příště! A na dnešní první rozbalování dárku k odpolednímu kafi ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad z nás vážně nebudete mít cukrovku nebo tak něco. :D

      Vymazat
  2. Další článek... Já tak lituji, že jsem tam nebyla! Ale jsem samozřejmě ráda, že jste si oslavu užili :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři