22. prosince 2014

Co si počít s červeným zápisníkem? | Dash & Lily - Kniha přání - recenze

Dash a Lily a jejich Kniha přání je kniha akorát tak vhodná na Vánoce. Odehrává se o Vánocích v New Yorku a začíná v tamějším knihkupectví, ve kterém Dash objeví mezi ostatními knihami rudý zápisník. Nejedná se ale o prázdný zápisník k prodeji, kdepak, je v něm ukrytá výzva pro jeho objevitele, který si, pokud má zájem, může díky instrukcím najít cestičku k jeho majitelce Lily. Dash výzvu přijme a vydá se po jejich pokynech, ale rozhodne se také trochu zapojit a nechá indicie i pro Lily. Ta je z vývoje událostí nadšená, takže si takto rudý zápisník nějakou dobu se svými hádankami předávají a postupně se poznávají, aniž by se vlastně potkali. Ale nebojte, samozřejmě se také nakonec potkají… a bude to, no, popravdě vážně zajímavé a rozhodně ne tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. 

Stejně tak jako si Dash a Lily předávali rudý zápisník, předávali si autoři tento příběh po emailu, aniž by se předem domluvili, jak se bude vyvíjet. Rachel Cohnová Lily a David Levithan zase Dashe. A přesně na to jsem byla opravdu hodně zvědavá a těšila jsem se. Nechci říct, že bych z toho byla nakonec zklamaná, nebo že by se to nepovedlo, to ne, ale úplně ideální mi to nepřišlo. Měla jsem pocit, že ani jeden z nich nechtěl být ten první, kdo příběh posune někam výrazně dál a stejně tak, jak si Dash a Lily předávali zápisník, oni si dlouho předávali jejich příběh. Na můj vkus se tak až moc dlouho nic dalšího nedělo. Ano, bylo to hezké, milé a vtipné, ale chtělo to něco trochu víc. 

Představte si to:
Jste ve svém oblíbeném antikvariátu a prohlížíte regály. Dostanete se do oddělení, kde mají knihy vašeho oblíbeného autora, a tam, nenápadně vklíněný mezi dobře známé hřbety knížek, se na polici schovává červený poznámkový zápisník. 
Co uděláte? 
Myslím, že je to celkem snadná volba:
Vytáhnete ten červený zápisník a otevřete ho.
A pak uděláte, cokoli po vás bude chtít. 

Ono to bude asi hrozně znít, že se mi kniha vůbec nelíbila, ale to není pravda. Líbila, její čtení mě bavilo a vážně jsem si to docela užila. Jen z ní nemám zas tak dobrý pocit a nevím úplně přesně, čím to vlastně je. Jestli tím, že je kniha prezentovaná jako extrémně vánoční, nebo že je taková až moc idylická, vážně nevím. A ohromně mě štve, že na to nemůžu přijít. 


Popravdě mi totiž nesedla ani jedna hlavní postava, ani Dash ani Lily. A jedinou postavou, která se mi opravdu líbila, byla tetička Lily, která byla tak úžasně zajímavá, že si jí člověk prostě musel hned zamilovat. Ale to bylo tak všechno, jinak mě nikdo výrazně nezaujal. 

Poslední pohlednici jsem si šetřil na popis příštího umístění zápisníku. Zvonek u dveří zabzučel – Boomer – a já rychle načmáral na lístek instrukce.
„Jsi tam?“ volal za dveřmi Boomer.
„Ne,“ zakřičel jsem na něj, aby měl o čem přemýšlet, a izolepou jsem pohlednice připevnil na tři dvoustránky v zápisníku. 

Vážně neříkám, že se jedná o špatnou a nečitelnou knihu, to vážně ne. Zajímavé, zábavné a čitelné je Kniha přání hodně a věřím, že si své čtenáře dokáže najít, a i naprosto získat. Možná s ní člověk vážně musí počkat až úplně na Vánoce, aby byl v té správně náladě, a bude to ono. 


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo. 

Název: Dash & Lily – Kniha přání 
Autor: Rachel Cohnová & David Levithan 
Série: --- 
Díl: --- 
Vydání: 2014 
Překlad: Tomáš Bíla 
Nakladatelství: CooBoo 
Počet stran: 288 
GoodReads

2 komentáře:

  1. První aspoň mírně negativní recenze na tuhle vánoční knížku... Také mám o čem přemýšlet. Nevím ještě, jestli si ji koupím a docela by mě zajímalo, co se Ti na ní nelíbilo... Taková menší záhada :) Mě (stejně jako Tebe) fakt, že si autoři knihu posílali mailem, láká k jejímu přečtení... Uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  2. No vidíš to a mně tetička přišla taková až moc umělá... :))

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři