31. prosince 2014

"I will always find you" | Once Upon a Time - Bylo nebylo - recenze

Bylo nebylo, v jednom malém městečku Storybrooke ve státě Maine, žily byly všechny pohádkové bytosti. Byly tam ale uvězněny kletbou Zlé královny, která je přenesla z jejich domova, kouzelného lesa, do našeho obyčejného světa bez jakýchkoliv kouzel. Už dvacet osm let tak žijí pohádkové bytosti ve Storybrooke, aniž by věděly, že jsou pohádkovými bytostmi a aniž by o jediný den zestárly. Všechno se ale změní s příchodem Emmy Swanové, které bylo předurčeno zbavit Storybrooke kletby a pohádkové bytosti zachránit. Zlomí Emma kletbu, zachrání Storybrooke a shledá se se svojí pohádkovou rodinou?

Určitě jste o seriálu Once Upon a Time už slyšeli, právě mu běží už čtvrtá řada (tedy, momentálně je vánoční vysílací přestávka) a je divácky velice úspěšný. A není se čemu divit, skvěle kombinuje všechno, co si dokáží oblíbit všechny věkové kategorie! Pohádky přece máme rádi všichni. Seriál je také zajímavě a značně geniálně vymyšlen, herecké výkony jsou také ohromně povedené a hlavně se vážně jedná o povedenou show, která dokáže zaujmout a bavit strašně moc lidí. Není se proto čemu divit, že byl příběh seriálu přepracován i do knižní podoby, která se letos dostala i k nám. A jako fanoušek seriálu jsem ji rozhodně vynechat nemohla!

Jakmile se jejich rty spojily, přehlušilo hudbu ohlušující hřmění. Mnozí z hostů polekaně vykřikli. Všichni shromáždění se otočili k velkým vstupním dveřím do sálu, od nichž ten zvuk přicházel. Ty se s velkou silou rozlétly, až obě křídla narazila do stěn.
A za nimi stála postava celá v černém.
Zlá královna.

Už zase.

No výborně, pomyslela si Sněhurka. Ještě toho trochu.

Když budu na knihu nahlížet jako obrovský fanoušek seriálu, budu z ní ohromně nadšená. Skvěle totiž popisuje a shrnuje všechny události první série a pro někoho jako jsem já, kdo seriál sleduje od jeho samého začátku, je kniha naprosto ideální, protože si krásně připomene, jak to všechno začalo a uvědomí si takové ty drobnosti, které se mohou v aktuální řadě objevit jako docela důležité. Při čtení před sebou uvidí své oblíbené scény ze seriálu a všechno si to fanoušek vážně užije, protože kniha se čte jedna báseň a rozhodně ho bude velice bavit.

Když se ale do knihy vrhne někdo, kdo už docela dávno viděl pár dílů anebo o seriálu akorát tak slyšel nebo někdo, kdo o něm naopak ani neslyšel a akorát ho kniha prostě zaujala, obávám se, že z knihy vůbec nic mít nebude. Postavy jsou nedostatečně vzhledově popsány, takže mu podle mě vůbec nebude hned docházet, že v kouzelném lese se právě seznámil s postavou ze Storybrooku a rozhodně nezažije ta příjemná a i strhující překvapení. V tomto ohledu je kniha i velice stroze napsána, omezuje se totiž vážně jen na to, co se odehrálo v seriálu a z mého pohledu není ani nijak stylisticky obohacena, takže se jedná opravdu čistě o přesné scény seriálu. A jednotlivé kapitoly, potažmo ani celá kniha, nemají ten správný spád, který by se od knihy očekával, až tedy na samotný konec, kdy vše směřuje do velkého finále.

„A jak se jmenujete drahoušku?“ zeptala se jí žena a přitáhla si knihu hostů.
„Emma. Emma Swanová.“
„Emma,“ ozval se najednou mužský hlas. „To je ale krásné jméno.“ Když se Emma otočila, spatřila za sebou cizího muže s hedvábnými vlasy v obleku. V ruce držel hůlku a zvědavě si Emmu prohlížel.

Jste fanoušky seriálu Once Upon a Time? Sledujete ho pravidelně a taky se nemůžete dočkat, až bude čtvrtá řada po přestávce pokračovat a už si moc přesně nepamatujete, jak to všechno začalo? Pak je tahle kniha přesně pro vás, protože víte, jak vypadají postavy a budete s knihou prožívat přesně to samé a skvělé, co jste zažili u seriálu. Bohužel nikomu jinému ji ale doporučit nemohu, protože si myslím, že pro ty, kteří seriál nesledují, nemá kniha vůbec žádný význam.

Název: Once Upon a Time - Bylo nebylo
Autor: Odette Beanová
Série: Once Upon a Time