15. prosince 2014

„Kláro, jak to s tebou vypadá...?" | Pekáč buchet - recenze

Knížky Katky Petrusové mám opravdu hodně ráda, Katky styl mi totiž ohromně sednul a její humor? Ano prosím! To je přesně to pravé pro mě! Proto se není čemu divit, že jsem se na její novou knížku, Pekáč buchet, těšila. A jak moc jsem se těšila! Na letošním knižním veletrhu nám totiž Katka přečetla úryvek, který rozhodně nalákal a rozesmál všechny přítomné. 

Pekáč buchet je taková krátká povídka, rozsahem srovnatelná s Hlavou v oblacích v pejru. Vypráví o Kláře, gastrosexuálce, redaktorce rubriky o jídle v časopise Stella, zkrátka milovnice jídla, která ale naprosto nenávidí jakýkoliv sport. Jejím protějškem se stane Matouš Kopřiva, rozhodně taky milovník jídla, ale hlavně nadšenec do jakéhokoliv sportu a hlavně do jakéhokoliv adrenalinového. Ti dva seznámí díky rozhovoru pro Klářin časopis, který na poslední chvíli dostane na starost ona. Jejich setkání nebylo úplně ideální, ale s rozhovorem byla Klára spokojená. Tedy, až do té doby, než si ji na kobereček zavolá šéfová, které Kopřiva volal, protože on není s rozhovorem spokojený. Což Klára opravdu nechápe, a tak se pokusí dát rozhovor s Kopřivou do pořádku, až z něj nakonec dostane opravdovou záminku jeho telefonátu šéfové…  

„Moje nadřízená mi řekla, že se mnou chcete mluvit o tom rozhovoru, co jsme vám posílali k autorizaci. Je s ním něco v nepořádku?“
„Je.“
Co? Není! To byla řečnická otázka, ty ňoumo!
„A co přesně?“ zeptala jsem se a musela jsem přivřít oči nad tím, jak naštvaně jsem zněla. Přestože jsem se snažila chovat jako dospělá a vyrovnaná.
„Raději bych si o tom promluvil osobně,“ vysvětlil. A tím mě úplně dorazil.
„On je fakt idiot!“ zašeptala jsem Míše, zatímco jsem sluchátko překryla dlaní. „Ale vážně! Diagnóza! Proto může lézt po zamrzlých vodopádech! Je tak blbej, že nechápe, co je to za nesmysl!“
Míša hýkla a utekla na chodbu, aby její smích nebyl slyšet. Skvělý. 
„Jste tam, Kláro?“ 

Pokud jste od Katky Petrusové už něco četli, rozhodně pochopíte, že když řeknu, že její knihy jsou ohromně vtipné, je to velice slabé slovo. Ony jsou totiž úžasně vtipné! Jasně, někomu nemusí tento styl humoru sednout a tak podobně, ale jedná se o takový humor, u kterého si myslím, že si dokáže najít cestu skoro ke všem. 

Příběhově je kniha asi dost jasná, že. Ale to nic nemění na tom, že je velice čtivá, zábavná a rozhodně vás čeká i několik docela značných překvapení, které tou idylkou dokáží pěkně zamávat. 

„Dojdeme si do stanu pro věci a spácháme hygienu,“ navrhl. Podívala jsem se na jeho téměř černé nohy a vehementně přikývla.
„To teda jo. Nejsi ten typ, co se zvládne cestou z umývárny ke stanu zase celý zaprasit, že ne?“ Rozchechtal se nahlas a řekl, že ne. „Dobře, protože já jo. Vsaď se, že spadnu do nějaký bažiny.“
„Po cestě není žádná bažina.“
„To, že tam nebyla odpoledne, ještě neznamená, že tam nebude teď. Jsem magnet na příšerný trapasy a tak, vždyť už to víš.“ 

Ohromně se mi líbila první část knihy, tedy sbližování Kláry s Kopřivou, protože to se autorce rozhodně velice povedlo. Ale troufám si tvrdit, že závěrečná zápletka mohla dostat trochu více prostoru. Jasně, jedná se o povídku, která prostě má být krátká, není to román a přestože se mi začátek vážně líbil, popravdě by mi ani moc nevadilo, kdyby ho bylo trochu míň. Přeci jenom nakonec se objevila zápletka, která vším hodně zamotala, tak by si zasloužila daleko více prostoru na rozvití a na řešení. 

„Chceš zazpívat něco na dobrou noc?“
„M-hm,“ zamručela jsem, příliš unavená na dobrou noc.
„Kláro, jak to s tebou vypadá, od půl devátý do – Au! Dobře, už mlčím.“
Loktem do žaludku se to vypíná, to si musím zapamatovat. 

Pekáč buchet je povedená povídka, to rozhodně. Katka Petrusová rozhodně nezklamala, protože má očekávání kniha opravdu splnila, hrdiny jsem si oblíbila, pořádně jsem se zasmála a s recepty si mě taky získala, protože jídlo já taky velice ráda a rozhodně nějaký z uvedených vyzkouším. Ano, mám ke knize pár výhrad, ale pokud se chcete prostě dobře pobavit, nic vám v tom vlastně bránit nebude. Takže pokud máte rádi podobně laděné knihy a rádi se u čtení pořádně zasmějete, rozhodně neváhejte po Pekáči buchet sáhnout a knihu si přečíst. A klidně si k tomu dejte i ten pekáč buchet, litovat určitě nebudete.
 
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment
Název: Pekáč buchet 
Autor: Kateřina Petrusová 
Série: --- 
Díl: --- 
Vydání: 2014 
Překlad: --- 
Nakladatelství: Fragment 
Počet stran: 160 
GoodReads

1 komentář:

  1. Já si chci tuto knihu přečíst po vánocích a už se moc těším jak se mi to bude líbit. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři