23. dubna 2014

Jednoho Plyšáka, prosím! | Zakázaná přitažlivost - recenze

Název: Zakázaná přitažlivost
Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 304
Série: Bavettovi
Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout: buď se vrátí domů, nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec.
Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost?

O hodinu později jsem poslal paní senátorové ememesku. Emily seděla na fotce na zemi vedle Anguse, na klíně měla Amy a ve vlasech snad milion barevných gumiček, sponek a všelijakých malých nástrojů, z nichž většina vypadala jako mučící zařízení. Řekl jsem svou domněnku nahlas a Robert se suše uchechtl.
„Si piš. Ty skřipce jsou fakt pekelný, a když na ně šlápneš v noci, je to horší než lego“
„Proč se toho nějak nezbavíš?“ nechápal jsem.
„Zkusil jsem to, když spala. Dva dny nic, ale pak si vzpomněla, že chce učesat pana Modrýho, a to byl jekot, žes to ještě neviděl. Všechno jsem musel vrátit a ještě jsem dostal sprda od Theresy, protože ona chodí jen v pantoflíčkách, takže si na to nikdy nestoupla."

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/New_york_times_square-terabass.jpgHohóóó! Zakázaná přitažlivost od Katky Petrusové je tu! Ani nevíte, jak jsem se na tuhle knihu těšila! Katčin styl jsem si naprosto zamilovala a přesně takhle psané příběhy jsou pro mě opravdu to pravé. A třetí kniha z volné série o Bavettových byla přesně taková, jakou jsem ji čekala… ale zároveň to bylo i něco naprosto jiného. Rozhodně to ale bylo skvělé čtení!
21. dubna 2014

Hrdý Budžes & Oněgin byl Rusák - tak trochu recenze, ale ne zase tolik

To jsem si takhle v pátek řekla, že si dojdu do knihovny. Že vrátím těch pár knih, které se mi přečtené doma nakupily, ale že si rozhodně nic nepůjčím, že mám doma dost čtecího materiálu. Ejhle, chybička se vloudila. Odešla jsem hned s několika knihami. Jako obvykle. Já už se prostě nezměním. (Ale jsme na tom všichni stejně, že? :))

Hrdý BudžesDvěma z těchto knih byly knihy Ireny Douskové: Hrdý Budžes a Oněgin byl Rusák. Nebyl to tak úplně náhodný výběr. Na literárním semináři ve škole jsme se nedávno dívali na záznam divadelního představení Hrdého Budžese v hlavní roli s Bárou Hrzánovou, které se mi opravdu líbilo a neskutečně mě bavilo. Vřele doporučuju se na to na to podívat, vážně to stojí za zhlédnutí a Hrzánová to hraje naprosto skvěle! A protože se mi představení fakt líbilo, zjistila jsem si, že kniha, podle které vzniklo, má ještě volné pokračování, tedy Oněgin byl Rusák, a tak jsem si řekla, že si to někdy v budoucnu přečtu. Rozhodně jsem to ale neplánovala takhle brzy. Ale stalo. Jakmile jsem tedy došla do knihovny, rozhodla jsem se alespoň podívat, jestli knihu náhodou nemají (už v tom momentě bylo jasné, že si je půjčím, jestli je budou mít :D). A když jsem tam pak vedle Oněgina viděla i Budžese, řekla jsem si, že bych si k tomu ten první díl mohla přečíst, když už si chci přečíst pokračování. A tak se tedy stalo, že jsem si obě knihy odnesla domů. Obě knihy jsem pak přečetla během jednoho dne.

Tedy, ono by to nešlo tak rychle, kdybych tři hodiny z toho dne nestrávil v autě, takže už v něm jsem zvládla první knihu, a protože jsem si ohromně navykla na styl a humor, hned jsem se vrhla na pokračování, abych neztratila linii. A tak jsem už večer měla přečteného i Oněgina.

Oněgin byl RusákAsi už bych měla říct, o čem že knihy jsou, když tady o nich tak vlastně docela zbytečně kecám, že? :) Obě knihy vypráví Helena Součková, na začátku malá holčička, na konci druhé knihy maturanka pražského gymnázia. Děj se odehrává v komunistických letech naší republiky a Helenka nám vypráví, jaký je její život a jak se žilo její rodině. Obě knihy jsou velice zajímavě napsaná: Jak je totiž vypráví Helča, tak jsou tak i napsané. Tudíž plné nespisovné češtiny, značných vulgarismů apod. Takže asi nejsou tak úplně vhodné pro někoho, kdo si potrpí na spisovnou formu jazyka, nicméně se to prostě k danému příběhu hodí. Možná bude čtenáři chvíli trvat, než si na danou formu zvykne, ale nedivila bych se, kdyby po dočtení mluvil velice podobně (potvrzeno na mně :D).

Co je na knihách tak zajímavého, že nejenže se Hrdý Budžes stal docela rychle čvelice prodávanou knihou, ale také hojně navštěvovaným divadelním představením? Ono je to prostě bezvadně napsané. Humor, narážky a vtipně situace, které často vznikají Helenčinou nevědomostí (hlavně tedy v první knize, kdy je Helenka ještě malá holčička), vás prostě budou bavit. Ano, samozřejmě, že pokud nebudete vůbec tušit, jak to tu před rokem 1989 vypadalo, pravděpodobně vám všechno nebude připadat tak vtipné, a v některých případech vám možná dané narážky ani nebudou moct připadat vtipné, protože něco se z vyprávění už nepamatuje. Jinak se ale potrháte smíchy, opravdu.

K tomu, nebo možná spíš díky tomu, jsou obě knihy velice čtivé a vůbec je nebudete chtít odložit, protože vás prostě budou bavit. Zkrátka se do nich začtete a za pár hodin, po četných záchvatech smíchu, je zase přečtené odložíte. A vsadím se, že se budete hodně přemáhat, abyste je nezačali číst zase znovu… :) Naštěstí si můžete pustit divadelní zpracování, které se také ohromně povedlo. Takže hurá do něj! ;)

6. dubna 2014

Co je u mě nového?

Ahoj všem!
Jak pak se máte? Užíváte si krásné jarní počasí? Vylákalo vás už pořádně ven?
Mě tedy rozhodně ano a pořádně si ho užívám! Už se nemůžu dočkat, až budu u babičky, vytáhnu si na zahradu jedno děsně pohodlné křesílko, udělám si výtečný ovocný koktejl a usadím se tam na celý víkend s knihou (knihami :D). Už aby to bylo!

Jinak mi jaro opravdu svědčí. Sice mě nedávno zasáhla trochu jarní únava a lehké nachlazení, ale už je to v pořádku. A přestože si začínám pomalu myslet, že budu na nějakou květinu alergická, protože jakmile vyjdu ven, doslova mě svědí oči a jedno balení kapesníčků je mi opravdu málo, nic mě od ochození ven opravdu neodradí. :D

A jak to mám teď s knihami?

Čtu... a čtu strašně různé věci, že mi to snad ani neuvěříte. Tak fajn, to mi asi uvěříte.

Nějak jsem si uvědomila, že do půlky června musíme odevzdat sedm zápisů ze čtenářských deníků a že jsem ještě žádnou knihu do školy nepřečetla.... Tak jsem se do toho pustila. Začala jsem Markétou Lazarovou od Vladislava Vančury, jejíž přečtení mi sice trvalo trochu déle, přestože to vůbec není bichle. Pak jsem se vrhla na Bylo nás pět od Karla Poláčka, které se mi dost líbilo, protože se mi docela dobře četlo a byl to takový příjemný příběh. Zatím poslední přečtenou knihou do školy je Na západní frontě klid od Ericha Maria Remarqua, na kterou jsem byla hodně zvědavá, a nakonec se mi opravdu líbila. Je to vážně dost silný a drsný příběh, ale za přečtení rozhodně stojí, vřele doporučuju. Teď si dám od povinné četby zase chvilku přestávku, protože jsem dneska odpoledne rozečetla Šampiona od Marie Lu a jsem vážně zvědavá, jak tahle série skončí. :)

Pokud jste to zahlédli na Facebooku, tak víte, že jsem také před nějakou dobou rozečetla Tajemnou komnatu v němčině. A jde mi to docela dobře, už jsem na straně 170 a strašně mě to baví. Úplně mám z toho chuť přečíst znova všechny díly Harryho Pottera, protože to jsou prostě bezvadné knížky, které mě vážně nikdy neomrzí. I v té němčině mě to baví. A dokonce jsem se dostala k tomu, že to čtu opravdu každý den a každý den tak přečtu zhruba deset stránek. Nechávám si totiž knihu v kuchyni na jídelním stole a čtu ji každé ráno u snídaně. ;)

Mám ale rozečteno ještě plno zajímavých věcí! Za prvé to bude učebnice do autoškoly, protože jsem se rozhodla si udělat řidičák, abych mohla brázdit silnice a jezdit na všechny možné srazy po republice (ale auto mi prý bude půjčené, jenom když budu moc hodná holka, takže z toho asi nic nebude, no :D). Tímto vás také chci varovat, abyste si dávali pozor, až někam půjdete... :D

No, a pak mám rozečtené dvě moc zajímavé knihy o jídle a lidském těle. Ta první je od mojí oblíbené Jillian Michaels a strašně mě tahle kniha baví. Už znám Jillian docela dost z různých televizních pořadů, videí a podobně, a jak tu knihu čtu, úplně ji slyším, jako by ji říkala přímo mně, vážně. Je to děsně super napsané. No a potom je to jedna starší kniha o výživě a tak nějak všeobecně o všem. A přestože je to opravdu stará kniha, kterou jsem objevila v antikvariátu, najdu toho v ní strašně moc užitečného a aktuálního, takže mě její čtení taky dost baví.

Takže tak... a teď konečně začínám být i docela dost produktivní, tak snad se to projeví nějak i na blogu, když už jsem doma několikrát uklidla, oprášila všechny knihy a přerovnala celou knihovnu. Takže se možná, možná, máte na co těšit.
Zatím se mějte. ;))
1. dubna 2014

Kdo by nechtěl explodující proutěné kuře?! | Etiketa & Špionáž - recenze

Název: Etiketa & Špionáž
Autor: Gail Carrigerová
Série: Finishing School
Překlad:
Čtrnáctiletá Sofronie dává svojí mamince pořádně zabrat. Víc než správné vychování ji zajímá rozebírání hodinek a šplhání po stromech a její rodina nemůže než doufat, že nikdy nikdo neuvidí, jak dělá pukrle. Paní Temminicková zoufale touží, aby se z její dcery stala pravá dáma. Proto Sofronii zapíše do Penzionátu mademoiselle Geraldiny pro kvalitní přípravu mladých dívek.
Ale Sofronie si brzy uvědomí, že to není tak docela škola, v kterou by její matka doufala. Tenhle penzionát je… tak trochu jiný. Dívky se tu sice učí tanci, jak se správně šatit a etiketě povšechně, ale zároveň i jak se vypořádat se smrtí, jak rozptýlit a odvést pozornost, a hlavně té opravdové špionáži – samozřejmě při zachování nejvybranějších mravů. Sofronie a její přítelkyně čeká vskutku strhující první rok!

Covert Student- Sophronia Temminnick by WendbriaKdyž o nějaké knize víte, že existuje, a víte, že se o ní říká, že je naprosto skvělá, originální, prostě báječná, a když vám bylo několikrát řečeno, že se vám bude líbit, prostě se na ni těšíte. Opravdu se na ni těšíte a nemůžete se jí dočkat. Jenže se také možná i trochu bojíte, že se vám nakonec líbit nebude, že vám nesedne… Takhle jsem se cítila, když jsem rozečítala Etiketu & Špionáž, neskutečně jsem se těšila, až se do ní konečně začtu, ale bála jsem se, opravdu strašně moc jsem se bála, že se mi kniha nebude líbit a že budu zklamaná. Ale bála jsem se naprosto zbytečně, tahle kniha je vážně naprosto báječná.

Etiketa & Špionáž je steampunková kniha. Co to znamená? Že je to kniha odehrávajíc se v historii, ale její historické podklady tak trochu neodpovídají tehdejšímu technickému vývoji. Zkrátka, ve steampunkové knize narazíte jak na historické prostředí, tak technické vynálezy, které v té době, a kdoví jestli vůbec někdy, nebyly vynalezeny. Etiketa & Špionáž je ale ještě trochu zvláštní kniha, protože není jenom steampunková. Je to totiž i paranormální kniha, a tak se v ní vyskytují i nadpřirozené bytosti.

„Slečno Temminnicková, domluvte se s profesorem Braithwopem na doučování. S tím vaším ukláněním se musí konečně něco udělat.“
„Ale já musím procvičovat mávání řasami, v matematice musím vypočítat, kolik objednat strychninu a jehněčích kotlet na večeři s omezeným rozpočtem, mám přečíst tři kapitoly o dvorní etiketě, musím si naškrobit kapesníky a ještě se naučit nazpaměť čtverylku!“
„Nikdo neřekl, že studovat etiketu a špionáž bude snadné má drahá.“