2. ledna 2015

Jaký byl můj rok 2014?

Jedním slovem zajímavý. Opravdu. Sice jsem tak úplně poctivě nesplnila Challenge na Goodreads a mám pocit, že jsem toho přečetla nějak málo a zrecenzovala nějak málo, ale můj rok byl opravdu zajímavý. A nejen ten knižní! 

Začnu ale u těch knih, ty jsou přeci jen tím hlavním. 
Celkem jsem přečetla 88 knih, ale měla jsem na mále. Předsevzala jsem si jich 101, ale drze jsem si výzvu pár dní před koncem roku posunula na 85, abych ji měla označenou jako splněnou. No co, někdy se to holt nepovede podle plánu! :D

Určitě ale chcete vědět, jaké byly ty top knihy tohoto roku!  Nevím, jestli dám Top 10, 15 nebo 20, vůbec netuším, ale nějakou formu se tomu pokusím dát. Sama jsem zvědavá, které do té Topky vyberu. (Rozhodně tenhle soupis neberte jako nějaké pořadí, tak já knihy hodnotit neumím, spíš to sepíšu tak, jak mi to přijde na mysli a pod ruku a bude. :))



Když běhá žena | Alexandra Hemminsley
Už několik let jsem chtěla začít běhat, ale vždycky jsem si myslela, že si musím nějak jinak vypracovat aspoň nějakou fyzičku, abych mohla vůbec běh zkusit. Poslední dva roky na tom pracuju a myslím si, že se mi docela daří. Jsem spokojená a v loňském roce jsem se docela obula i do běhání. Není to perfektní a vím, že to chce ještě hodně práce, aby to bylo aspoň trochu dobré, ale neskutečně mě to baví. Teď jsem sice tak od října neběhala a použiju tu zde tu nejčastější výmluvu: protože se mi nechce v takovémhle počasí (ale vlastně, teď už předloni, jsem běhala i o vánočních prázdninách, konkrétně i na Štědrý den a sníh mi nějak nevadil). Je to bohužel tak, ale už mám plán na nový rok a ráda bych se zúčastnila i nějakého toho závodu. :)

Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender | Lesley Walton 
Ava se svým magickým realismem se pro mě stala obrovskou novinkou a objevem, do té doby jsem o tomto žánru ani neslyšela! Že se mi tak zalíbí, jsem opravdu nečekala. Ale jsem ohromně ráda, že jsem si Avu přečetla, protože jsem si díky ní našla cestu i k jiným knihám s tohoto žánru. Takže pokud jste Avu ještě nečetli, na co sakra ještě čekáte?
Recenze
 


Sto roků samoty | Gabriel García Marquez 
Navazuji na komentář u předchozí knihy. Právě díky Avě jsem sáhla po této knize a neskutečně mě překvapila. Sice mi trochu trvalo, než jsem si na neobvyklost zvykla, ale zalíbila se mi neskutečně. Rozhodně si od Marqueze v blízké době (no možná ne v tak úplně blízké) něco dalšího přečtu, tento autor mi rozhodně padl do noty. 


Zlodějka knih | Markus Zusak 
Zlodějka knih byla jednou z prvních přečtených knih roku 2014. To ale nic nemění na tom, že si ji stále velice dobře pamatuju (paradoxně se to nestává zas tak často) a jen si na některé pasáže vzpomenu, dost to se mnou pohne. Kdyby mi ji tak někdo (ahoj Barčo) konečně vrátil a já si mohla alespoň kousíček přečíst znova. Asi si budu muset pustit aspoň kousek filmu, ten se totiž ohromně povedl! 
BZRK Reloaded | Michael Grant 
Druhé BZRK je také jedna z těch prvních knih loňského roku. Jak ta mě zapůsobila! Ještě teď z ní mám husí kůži, jen co si na ni vzpomenu! Brr! Myšlenku tohoto příběhu považuju za tak originální, geniální a naprosto šílenou, až je to tak strašně úžasně úžasné. No zkrátka, nemůžu se dočkat dalšího dílu (a vím, že můj taťka také ne).
Recenze
 

Labyrint: Útěk | James Dashner 
Jedna z naprostých novinek roku 2014 u nás. A jedna z nejpropracovanějších a nejšílenějších knih, co jsem kdy četla. Pokud jste četli, chápete, co tím myslím. Taky je to kniha naprosto perfektně přeložená, neztratil se tak naprosto žádný aspekt knih. No zkrátka bylo to parádní a dost děsivé čtení. Ještě mě čekají další dva díly, tak jsem teda opravdu zvědavá, jestli to jejich přečtení přežiju, nebo padnu šokem. 
Recenze

Papírová města | John Green
Nečetla jsem od Greena zas tolik knih, ale postupně jsem si k jeho tvorbě cestu našla. Začínala jsem s Hvězdami, pokračovala Aljaškou a teď (myšleno někdy v roce 2014) jsem přečetla i Papírová města. A to byla kniha, která mě neskutečně bavila. Jasně, musím souhlasit s tím, že se Green dost opakuje, nebo teda že Hledání Aljašky a Papírová města jsou si dost podobná díla, ale to nemění nic na tom, že mě to ohromně bavilo. 
Recenze

Das Schicksal ist ein mieser Verräter | John Green 
U Greena ještě zůstaneme. Jednou z mých osobních výzev do konce roku, bylo dočíst dvě tehdy rozečtené knihy. Jednou z nich byly Greenovy Hvězdy v němčině (abych mohla říkat, že jsem v 2014 přečetla knihu v němčině :D), jejichž přečtení se mi vážně povedlo. A musím říct, že se mi to v němčině četlo dost dobře. Hlavním důvodem samozřejmě bylo, že Hvězdy znám už skoro nazpaměť a to mi při čtení velice pomáhalo. A zážitek jsem měla opravdu zajímavý. 
Recenze

Eleanor a Park | Rainbow Rowell
Když mi Freckles řekne, že se mi bude něco líbit, líbí se mi to (vážně, přemýšlím nad tím a podle mě ještě nikdy nenastal opak :D). Proto jsem se na Eleanor a Park vážně těšila a kniha se mi hodně líbila. A proto se strašně moc těším na autorčinu další knihu, Fangirl, protože tu prý budu přímo milovat! :)
Recenze

Potrhaná křídla | Ruta Sepetys
Tak na tohle jsem se ohromně těšila, nejen protože se mi tak moc líbila autorčina další kniha, V šedých tónech, ale také protože mě to anotací strašně lákalo. A když jsem knihu rozčítala, měla jsem takový zvláštní, ale dobře zvláštní pocit. Hned po několika stránkách mi kniha ohromně sedla a strašně jsem si ji užívala. Josie jsem si ohromně oblíbila a i všechny její přátelé ze čtvrti, no zkrátka tohle pro mě byla opravdu ta pravá kniha. A už jsem si vehementně doporučila i tátovi, který ji už přečetl, tetě, která ji už přečetla, a sestřenici, která ji právě čte. Takže jo, vážně se mi Potrhaná křídla hodně líbila. 

Jen jeden den | Gayle Formanová
Gayle Formanová si mě získala už před pár lety knihu If I Stay, to byla okamžitá srdcovka, díky které se Gayle zařadila k mým opravdu oblíbeným autorům. S Jen jeden den mi potvrdila, že do této kategorie opravdu patří. Jasně, v něčem je to trochu přitažené za vlasy, ale víte co? Je mi to vlastně fuk, protože když ji miluješ, není co řešit. A zde to opravdu platí. Jen jeden den mě v některých věcech i dost inspirovalo a přimělo mě se nad některými věcmi v mém životě opravdu zamyslet, takže ano, tahle kniha má pro mě docela slušný význam. 
Recenze

Cizinka | Diana Gabaldon
Ou jé, Cizinka! S touto sérií jsem začala v létě, kdy jsem přečetla první dva díly a přes Vánoce jsem zvládla i ten třetí! A bylo to láska na první kapitolu!  Vůbec nechápu, jak mi takhle skvělá série mohla tak dlouho unikat, vážně nechápu. Taky ale nechápu, jak to že právě nečtu ten čtvrtý díl... :D
Recenze



Rok 2014 nebyl bohatý jenom na skvělé knihy, ale také na parádní knižní události a akce. Jednou z prvních byl křest nakladatelství YOLI, které jím a vydáním knihy Bez naděje od Colleen Hooverové zahájilo svoji nakladatleskou činnost. Toto nezmiňuji jen tak, protože YOLI je pro mě hodně znamená a je pro mě velice důležité. (Ještě neznáte YOLI? Tak to napravte na yoli.cz nebo na Facebooku! :))

V roce 2014 jsem se zúčastnila několika knižních srazů, knižního křtu, oslavila jsem s CooBoo jejich páté narozeniny a hned několikrát jsem byla účastníkem filmových předpremiér (Divergence, Hvězdy nám nepřály, Labyrint: Útěk) a povedlo se mi zvýšit mojí návštěvnost kina, čímž jsem si uvědomila, že do kina chodím velice ráda, takže v tom určitě budu pokračovat.

Rozhodně nesmím zapomenout na knižní událost roku! A to knižní veletrh, který se už tradičně koná v druhé polovině května v pražském holešovickém výstavišti. Byl to můj už třetí Svět knih, strávil jsem na něm celkem dva dny, odnesla si z něj velkou hromadu knih, ale hlavně jsem si ho ohromně užila. 

A v neposlední řadě jsem zažila první knižní Vánoce, které jsme se rozhodli s Freckles, Kath, Vendou, Bětkou a Abyss začít pořádat a rozhodli jsme se, že z toho uděláme každoroční událost, protože to byla naprosto dokonalá akce.


Rok 2014 nebyl bohatý jen na knižní události, dokonce dvakrát jsem totiž byla na koncertě! A to 11.3. kdy se v Praze stavila v rámci svého evropského turné moje absolutně nejoblíbenější kapela Within Temptation, takže rozhodně chápete, že to byl můj dlouholetý sen, který se konečně vyplnil. A přesně půl roku na to jsem byla na koncertě americké houslistky Lindsey Stirling, což byl také naprosto parádní zážitek. Oba koncerty jsem navštívila s Kath. :)
V červnu jsem se taky podívala na týden do Paříže a jejího okolí, vylezla jsem si na Eiffelovku, prolezla jsem velkou část Louvru, navštívila jsem zámek Versailles, no zkrátka jsem toho viděla hodně. Ale ne tolik, abych se nechtěla vrátit. 
V červenci jsem se pak s Vendou a Kath podívala již podruhé na English camp a strávila jsem tak týden plný her a zajímavých konverzací se skvělými Američany. Člověk by ani nevěřil, že se zvládne za tak krátkou dobu s někým spřátelit. No a v srpnu jsem strávila hned dva týdny na letním táboře, kde jsem už po několikáté figurovala jako táborový vedoucí.

A jaký je můj výhled na rok 2015?
Haha... taky rozhodně zajímavý. 

Čeká mě totiž maturita a přijímačky na vysokou školu, případné stěhování a podobné životní změny. Čeká mě také maturitní ples, a to velice brzy, až mě to děsí, naprosto jistá návštěva Národního divadla, na kterou se ohromně těším, protože se tím splní můj další sen, a naprosto jisto jistě mě čeká hned několik návštěv kina a možná, docela možná by mě mohl čekat i nějaký ten běžecký závod. Ale uvidíme, nechci to všechno tak úplně zakřiknout... :)


Tímto dlouhým a vykecávacím článkem, jsem si sama chtěla udělat tečku za rokem 2014, uvědomit si, že už je opravdu fuč a hlavně jsem vám chtěla popřát hodně štěstí, lásky a úspěchů v tom roce 2015. Tak ať se daří!

5 komentářů:

  1. Když běhá žena si přečtu co nejdřív (stejně ti ji musím vrátit!) a třeba chytnu slinu! Na ten závod bych docela ráda s tebou... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beru tě za slovo a počítám s tebou! ;) :D

      Vymazat
  2. Pevne verím, že i rok 2015 bude naplnený takou kopou pozitívnych udalostí ako ten minulý :) Držím palce na maturách a prijímačkách a uži si posledné mesiace na strednej :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné shrnutí roku, přečetl jsi spoustu knih :) Hodně štěstí i vtom dalším!

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři