11. ledna 2015

Měsíční chvástačka za...hm, zkrátka delší dobu.

Ha! Vidíte správně! Opravdu si nedělám legraci a vážně tu mám připravenou "měsíční" chvástačku, která bude ale shrnovat hodně dlouhé období. Jestli totiž správně koukám, naposledy jsem takovýhle článek napsala v září a od té doby jsem vám své přírůstky v knihovničce neukázala. Když už ale byly ty Vánoce, rozhodla jsem se to všechno pěkně shrnout. Takže nejenže vám ukážu vánoční knihy, ale nafotila jsem i knihy, které jsem si pořídila od toho září. Snad je mám všechny a na nic jsem nezapomněla. Normálně si totiž pokaždé do nové knihy vkládám lísteček s měsícem pořízení a něco jsem našla, ale mám takový pocit, že mi nějaké knihy utekly. Ale to už je teď asi jedno, no. :D

Takže, nejprve ty starší resty a tedy knihy, o kterých blog ještě neví, že už jsou v mém vlastnictví. 
Václav Havel | Život jedna báseň | Eleanor a Park | Hledání Aljašky | Papírová města | Once Upon a Time | Potrhaná křídla | na obrázku chybí, protože má půjčeno sestřenice: Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender | Korektor


Kromě biografie Václava Havla mám vše přečtené, to mi dělá radost. Potrhaná křídla se mi ohromně líbila, což můžete vědět, pokud jste četli mé shrnutí loňského roku, a doporučuju je snad každému. Once Upon a Time bylo pro mě jako pro fanouška seriálu příjemné čtení. Papírová města si mám chuť přečíst znovu, ale bohužel to z časových důvodů nezvládnu, což mě ohromně mrzí. Stejně tak to platí s Eleanor a Park a i s Život jedna báseň. Platilo by to i u Aljašky, ale jelikož měla včera Aljaška výročí, desetileté výročí od vydání, přečetla jsem si z ní aspoň kousek, takže aspoň něco. No, a Václava Havla si schovám na někdy na později. Jen pro vaši zajímavost, knihu mám s věnování a podpisem od její autorky, Edy Kriseové, navštívila totiž naši školu v rámci literárního festivalu. 
Korektor bylo jasné must have, to prostě jinak nešlo. Mám knihu asi měsíc, ale už jsem ji přečetla tak pětkrát. A potřebovala jsem si pořídit i Avu, protože to je kniha, která mě úplně okouzlila.

A teď už se podíváme na ty vánoční knihy! Vážně jsem jich nečekala tolik, opravdu ne, rodičové dostali na seznam pouze tři a od mých blogerských kamarádek jsem jich měla dostat pouze pět, protože pět kamarádek, ale ony ne, ony mě musí ještě překvapit něčím navíc! :D 


Stejně jako loni, i letos jsem se zapojila do projektu Knižíšek (info) a Knižíšek mi nadělil knihu Hologram pro krále. Což je také jediná vánoční kniha, kterou už mám přečtenou, ale pššt. Českou literaturu, stejně tak jako Podivné město a Dějiny světla, mi nadělil "domácí" Ježíšek podle mého seznamu. S Českou literaturou už docela aktivně pracuju, ale na zbylé dvě knihy ještě nenadešel čas. Ale těším se na ně, hodně! :)


A tyto krásky jsem dostala při našich společných knižních Vánocích s Freckles, Vendou, Bětkou, Kath a Abyss. Ano, vidíte správně, tři knihy jsou v němčině, což je vedle angličtiny můj oblíbený cizí jazyk, který si snažím čím dál tím víc zlepšit a pracuju na tom při čtení. Siege and Storm je pokračování Shadow and Bone, na které jsem hodně zvědavá. Stejně tak se ohromně těším na pokračování Etikety a špionáže a další knihu od autorky Zoey made her dreams (mostly) come true, která byla tak úžasně šílená, že tvorbu této autorky zkrátka budu sledovat. Dostala jsem vynadáno, že neznám Howl´w Moving Castle, takže si to budu muset co nejdříve přečíst. No a Cizinku jsem sice už četla, ale v češtině (a asi všichni víme, jak krásně kvalitní je české vydání, že), takže mi její anglická verze udělala obrovskou radost. Hned jsem si pár stránek přečetla, shodou okolností jsem knihu otevřela přesně v tom místě, kde skončil seriál, a četlo se mi to dost dobře, i přes značné specifikum angličtiny. Hm, teď ještě těch dalších sedm dílů... :D

Takže to by bylo ke knižním přírůstkům všechno, nebudu slibovat, že další takovýto příspěvek se objeví na konci měsíce, protože k tomu asi vážně nedojde, ale slibuju, že jednou zač vám ty svoje knihy vážně ukážu. Ono totiž asi na konci měsíce nebude tak úplně co ukazovat. :D 

Ještě bych chtěla zmínit jednu věc, na GoodReads před nedávnem vznikla tato anketa: Kéž by vyšlo v ČR a pokud jste ještě nehlasovali nebo vůbec nevíte, o co se jedná, ale není vám úplně jedno, co u nás vychází a nevychází, doporučila bych vám, abyste se na to aspoň podívali. Jedná se o seznam čtenářských přání, u kterých doufáme, že si jich nějaké to nakladatelství všimne a vezme je v potaz. Například nakladatelství YOLI už o seznamu ví a prochází ho, a myslím si, že už i CooBoo si ho na Goodreads všimlo, takže nějaká ta naděje tu je. :))

1 komentář:

  1. Tak v nemčine knihy to by som si netrúfla 8D síce som sa to roky učila, ale málo sa toho na mňa nalepilo bohužiaľ. V angličtine mám pár vecí aj ja doma 8)
    Etiketu a špionáž by som chcela čítať a mať doma, ale ešte nevydalo a OUAT by som si tiež prečítala 8)
    Pekné prírastky 8)
    Nič si z toho nerob, ja som 2 mesiace meškala... a to si vždy každú knihu fotím, keď mi príde, takže neexistuje, aby som niečo prehliadla 8D ale človek nemá čas na všetko a aj mu vypadne robenie súhrnu z hlavy.

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři