24. května 2015

Maturitní lov bizonů

Moje úplně první shelfie, abyste mi věřili, že jsem naživu! :D
Přiznávám, že už nějakou dobu funguje blog velice jednoduše – jednou za čas recenze a opravdu minimálně nějaký článek. Za to se rozhodně nebudu omlouvat nebo se vymlouvat, proč to tak je. Prostě jsem nějaké články navíc zkrátka psát nechtěla, nebyla nálada ani nápady. Nicméně v posledním měsíci se na blogu lautr nic nedělo. A k tomu bych ráda něco řekla. 

Maturovala jsem. Což mi sice tak úplně nebránilo v dalších aktivitách (například v návštěvě Knižního veletrhu, že ano), ale přeci jenom jsem se raději učila a připravovala na maturitu, než abych něco psala na blog. Ne že bych na to psaní neměla vůbec čas, to zase ne. Ale radši jsem si místo psaní něco četla, případně se šla projít nebo proběhnout, prostě pročistit hlavu. Tak nějak jsem se vždycky cítila provinile, že se neučím, protože bych měla. Protože vím, že když se chci něco pořádně naučit, trvá mi to déle, než jedno přečtení. Proces učení u mě není úplně jednoduchý. A jelikož jsem maturovala školně z češtiny a češtinu chci jít i dále studovat, prostě jsem se to chtěla naučit. A taky protože jsem maturovala z němčiny, u které mám stále značné začátečnické nedostatky, aneb zatracené skloňování podstatných a přídavných jmen. Ono se vážně projeví, že když se to v začátcích nenaučíte pořádně, nebudete to umět. Aneb der des dem den, die der der die, die der den die, das des dem das… 

Odmaturovala jsem úspěšně. Ze státní češtiny jsem si vytáhla Naše furianty a vzpomněla jsem si i na jména postav, z němčiny to byl český školský systém, což bylo vlastně hodně super, protože mám ráda otázky s danými fakty, ne něco obecného; z angličtiny jsem si vytáhla fashion and shopping, což mi paradoxně zas tak úplně nesedlo, ale vyměnili jsme si se zkoušejícím tipy na eshopy. No a na závěr jsem si ze školní češtiny vytáhla českou poezii po 1945, z čehož jsem teda úplně nadšená nebyla, básníci se mi strašně pletou dohromady, ale zvládla jsem to. Hlavně u gramatické části (systém třídění slov na slovní druhy) jsem se docela rozjela… a museli mě zastavit, protože vypršel čas. Stane se. :D
Takže maturitu mám tedy za sebou a mám ze sebe radost. Teď už jenom úspěšně pokračovat, že. 


Maturita ale není to všechno, o čem jsem dneska chtěla mluvit. Jak jsem říkala, Svět knihy jsem si samozřejmě nenechala ujít! Byl to můj již čtvrtý ročník (páni, ten čas ale letí!) a prostě jsem tam nesměla chybět! Sice jen na sobotu oproti loňským dvěma dním, ani jsem si to všechno pořádně neprošla a neprolezla jsem antik tak, jak jsem slíbila, přeci jenom jsem byla lehce nervózní (maturovala jsem v úterý od osmi), ale i tak to byl úžasný den!

Hned od jedenácti jsme s Vendeou mířily na blogerský sraz u Joty, kde jsme nejenže dostali (ha! Dostali! Nebyly jsme tam jenom holky!) knižní dárečky, ale také vějířek s motivem Girl Online, který jsme si úplně všichni pochvalovali, obzvláště pak odpoledne. Následovaly rychlé nákupy podle mého seznamu, které byly skoro hned splněny a mohly jsme tak vyrazit na besedu do stánku Albatros Media, kde Terka Janišová, Bára Tuzarová a Terezka Pecáková mluvily o tom, jak může mladý autor vydat knížku. 
A málem jsem zapomněla na návštěvu stánku Euromedie, kde jsme si vyzvedly Fangirl placky! Aneb "Krávy špatný. Bizoni dobrý." Od té doby nosím placku na bundě. :)

Na závěr veletržního dne se naše skupinka (já, Freckles, Linda, Bětka, Vendea a Kath) dostavila na blogerský sraz u CooBoo, který se letos konal ve skromnějším počtu než loni, pokud se nemýlím tak i s redaktory jsme se vešli k třem malinkým stolečkům v Albatrosí kavárně. (Fotky) Jako vždy se jednalo o milé setkání plné povídání nejen o knihách a o tipech na vydání, ale také o škole a o cestování časem. Konečně jsme se totiž s holkama dostaly k tomu, abychom si pořídily obraceče času. Z jistých, ehm ehm hokejových, důvodů byl sraz ukončen po hodince, takže jsme se všichni rozutekli. My běžely hlavně na jídlo, protože jsme byly všechny docela hladové. V nedalekém Kumbále jsme tak zakončily náš příjemný den nemluvením o mé nadcházející maturitě a o zkouškách holek, a pokračovaly jsme na knižní vlně (hlavně jsme nadávaly Vendee, že si nasyslila plakáty Selekce a Elity, protože si o tom myslíme svoje :D).

A co jsem si z veletrhu odvezla?


Umění francouzské kuchyně je kniha mých snů a měla jsem ji vyhlídnutou už opravdu dlouho. Plná cena je ale značně plná, takže když jsem se dozvěděla o 50% blogerské slevě u Joty, hned jsem věděla, pro jakou knihu jdu. Ještě jsem se nedostala k úplnému pročtení, nicméně to není jenom kniha plná receptů, ale jsou zde i návody a tipy, jak být v kuchyni mistrem.
Na kuchařku ke knize Život bez pšenice jsem málem zapomněla! Neuvědomila jsem si, že to také patří Jotě, ještě jednou díky Bětce za připomenutí! :) A jestli vidíte z knihy vyčuhující sovičky, tak to jsou označené recepty z první poloviny knihy, které plánuju.
Paměti imaginárního kamaráda byly nutností. Knihu jsem měla půjčenou z knihovny, ale tak moc mě zasáhla, že jsem si ji prostě musela koupit. Ještě větší radost mi udělala moje mamka, zatvrzelná nečtenářka, která má tuhle úžasnou knihu právě rozečtenou. Recenze
Druhá stříbrná kniha snů i s podpisem překladatelky je dáreček z CooBoo srazu. Recenze
Dívka, která se třpytila je dáreček od Joty a popravdě o knize vůbec nic nevím. Jen můj taťka prohlásil, že by si to možná přečetl, tak jsem na něj zvědavá. 
Na Girl Online jsem hodně zvědavá. Ale popravdě vůbec nic nečekám. Knihu jsem dneska rozečetla a těším se na ztřeštěnou oddechovku. Tak uvidíme. 
Etta a Otto a Russell a James... aneb kniha, o které jsem v životě neslyšela, ale už ji mám přečtenou a ohromně se mi líbila. Opravdu krásný příběh, vřele doporučuji!  

To bude ode mě momentálně vše. Popravdě mi chvíli po maturitě trvalo, než jsem se zase dostala do psací nálady, dokonce i do čtecí. Čekala jsem, že se hned po maturitě vrhnu na hroznou kopu knih a ono zatím nic. Jedu si svoje standartní tempo. Ale užívám si to čtení, to zase jooo. :)) A už mám rozepsané i nějaké ty recenze! ;) 
Jaký jste měli poslední měsíc vy? Také maturitní, nebo jste na tom byli mnohem lépe? :) 

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři