4. června 2015

Dopisy a jednonohé pirátky | Anna a Anna - recenze

Říká se, že určité činnosti jsou jako jízda na kole, že se nezapomínají… A asi si můžete říkat, že u psaní recenzí něco takového platit ani nemůže, prostě si sednete a něco napíšete. Ale ono to teda platí a hodně. Už strašně dlouho jsem totiž nic nepsala, až se ohromně bojím, že už to vůbec neumím. Skoro dvacet minut (ok, tak to bylo trochu víc jak půl hodina, přiznávám) jsem tu různými způsoby prokrastinovala, až jsem se tedy nakonec odhodlala a pustila se do psaní. Tak jsem na sebe vážně zvědavá! 

Jednonohé pirátky se s něčím takovým nespokojí. Přejí si, touží. A bojují za to, co chtějí.

Anna a Anna jsou kamarádky, babička s vnučkou a spiklenecké pirátky, které si vyměňují dopisy a vzájemně si tak svěřují svá tajemství a zážitky. Anna (vnučka) píše o svém kamarádu Janovi, který se přestěhoval do Amsterdamu a se kterým komunikuje přes dopisy a postupně se do něj zamilovává. Anna (babička) pomáhá Anně pochopit její pocity a zároveň jí vypráví o tajemném Henrim, její dávné a stále probíhající lásce. 

Anna a Anna je velice hluboký příběh o mládí a dospívání, stáří, rodině a lásce v každém věku. Je to taková velice útlá kniha plná ilustrací, které příběh krásně doplňují. A přesto, nebo možná právě proto, bude mít příběh Aniček na svého čtenáře takový vliv. Je totiž ohromně přímý, bez zbytečných odboček a vedlejších linií, které by čtenáře nějak rušily. Anna a Anna je kniha, která jde ohromně a zároveň strašně jednoduše hluboko k podstatě vztahů a rodiny. Z velké části se odehrává v dopisech, které si Anny vyměňují a ty jsou vlastně ještě hlubší než obyčejný text. V dopisech se obě dvě svěřují a podělují se navzájem o své myšlenky a o svá srdíčka. Celá kniha se díky tomu stává ještě opravdovější a daleko upřímnější. 

V podstatě se pak jedná o velice jednoduchý a přímočarý příběh. Na tom ale není nic špatného. Má totiž jasnou zprávu, kterou hodlá svému čtenáři předat. A to se jí rozhodně daří naprosto krásným způsobem. A ještě se u toho bude čtenář velice příjemně bavit! 
 
Milý Ježíšku,
mám svého vnuka moc ráda. Proto jsem po okrajích tohoto listu pastelkami namalovala jedlové větvičky, hvězdičky a perníky. Posypala jsem to zlatým prachem. Ale teď bych Ti podle všech pravidel měla předat zprávu tím, že Ti napíšu, co si přeju.
Takže bych měla dát dohromady své srdečné přání, přání, o kterém vím, že se nikdy nenaplní? To toho po mně, při vší úctě, chceš trochu moc.
Takže mi to, milý Ježíšku, neměj za zlé, ale můžeš mi vlézt na záda.
Rozhodně.
Není to nic osobního. Tak, namaluju Ti tu ještě pár hvězdiček, abych nebyla taková.
Veselé Vánoce.
A. Bloomová 


Anna a Anna jsou totiž ohromně příjemné hlavní hrdinky. Skvěle se doplňují, vtipkují a vyměňují si myšlenky a názory, které obohatí nejen je. Ani nejsem schopná říct, jestli jsem nějakou z nich měla radši, obě byly totiž skvělé.

V případě Anny a Anny se jedná o knihu, které si sami asi jen tak nevšimnete. Obálku má sice jednoduše krásnou, ale přeci jen lehce nevýraznou, která vám toho o knize jako takové moc neřekne. Pokud máte ale rádi milé a příjemné reálné příběhy, rozhodně na knihu nezapomeňte. Aničky si totiž čtenářskou pozornost rozhodně zaslouží! 

 Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju nakladatelství Albatros. 
Název: Anna a Anna
Autor: Charlotte Indenová
Série: --
Díl: --
Vydání: březen 2015
Překlad: Tereza Pecáková
Nakladatelství: Albatros: 
Počet stran: 176

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři