31. července 2015

Plno barev a plno lásky | Isla a šťastné konce - recenze

Stephanie Perkinsová nás dostala svojí první knihou: Polibek pro Annu, ale už si nejsem moc jistá, jestli nás okouzlila víc Paříž, ve které se odehrává, ten skvěle napsaný příběh, nebo St. Clair… ale každopádně si nás získala. A zopakovala to i u Loly a kluka od vedle. S Islou se znovu vracíme do Paříže, a dokonce i do té samé školy, kam chodili Anna a Étienne… Zdolala Perkinsová onu vysokou laťku, kterou si sama vytyčila?

„Joshi!“
Prudce zvedne hlavu. Dlouhou, velmi dlouho chvíli na mě jen hledí. A pak… zamrká. „Islo?“
„Víš, jak se jmenuju. Umíš vyslovit moje jméno.“ Většina lidi mi říká Izlo, přitom je to Ajla.

Paříž je město zamilovaných, tam ale příběh Joshe a Isly tak úplně nezačíná. Ano, sice v Paříži společně chodí do školy, nicméně oba dva pocházejí z New Yorku a tam se také o prázdniny potkají a tam si Josh Isly konečně všimne. A tak v New Yorku, daleko od města plného lásky, mezi nimi přeskočí jiskra. Jenže ne všechno je tak růžové a jednoduché, škola, rodina, přátelé... i jejich vlastní hloupost a tvrdohlavost dokáže všechno velice snadno znepříjemnit.

„Připravuju grafickej román o svým životě tady na škole. Nebo grafický memoáry. Bohužel nevím, jak to nazvat, aby to neznělo tak strašně sebestředně.“
Takže je to pravda. „Jak to bude velký?“
„Ehm, zatím to má asi tři sta stran.“
Doslova mi klesne čelist.
„Mám se fakt rád.“

Stephanie Perkinsová nepíše složité knihy, přesto se ale nejedná o úplně přihlouplé románky, za jejichž čtení bychom se měli stydět. Kdepak. Přestože se jedná o v podstatě klasickou romanci mezi klukem a holkou, není jejich příběh tak přímočarý a jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Perkinsová umí příběh napsat tak dobře, že vážně není stupidní a plný klasických klišé, které už jste někde četli milionkrát. To rozhodně ne. Příběh Isly a Joshe, stejně jako předtím Loly a Cricketa a jako předtím Anny a St. Claira, je velice originální.

Četla jsem od autorky obě předchozí knihy a obě dvě mi přirostly k srdci. Isla je mi ale úplně nejblíž. Ne jen jako kniha, ale také jako postava. Je totiž stejně ztřeštěná a nešikovná jako já. A máme i stejný smysl pro humor. To se pak taková kniha čte úplně skvěle a i trochu jinak, když jste si tak podobní s hlavní hrdinkou, přestože jí celou dobu strašně závidíte její krásné zrzavé vlasy (a samozřejmě i Joshe, ale to je zase jiná).

„Je neděle,“ pokračuje. „Jak to že nejsi v pizzeri Pellino?“
„Nejsem. Jsem s Hattie ve stromovým domku.“ A najednou se mi hlava zatočí tak mocně, až se mi zatmí před očima. „Jak… jak to víš, že tam nejsem?“
Jeho odpoveď znám dřív, než ji vysloví.
„Protože já tady jsem.“
Isla a Šťasné konce je velice bezproblémová kniha, kterou dokážete přečíst během jediného odpoledne. Tak dobře se čte, tak moc je chytlavá a tak strašně moc si ji užijete. Zkrátka budete chtít s Islou a Joshem strávit co nejvíc času. A ještě se u toho velice dobře pobavíte, protože jsou velice vtipní (a samozřejmě i strašně sexy!).

„Krásný. A co přijde pak?“
„To nejlepší.“ A pevně mě přitiskne k sobě. „Šťastnej konec.“

Takže pokud byste se rádi podívali Paříže, objevili její kouzlo a nejradši se tam i zamilovali, ale zároveň byste nejradši zůstali v posteli, mám pro vás jednoduché řešení! Přečtěte si Islu a šťastné konce a dostane naprosto všechno: nezapomentulný zážitek z kouzelné Paříže plný lásky a zábavy! A pokud jste četli předchozí knihy (Annu a Lolu), potkáte i staré známé a bude to velice milé setkání!

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo!
Název: Isla a Šťastné konce
Autor: Stephanie Perkins