9. srpna 2015

Moje letní čtení

Každý rok se před létem začnou objevovat nejen na blozích a webech, ale také v časopisech a novinách tipy na letní čtení. A já je každý rok naprosto ignoruju. Samozřejmě sleduju, co vychází a o čem se mluví, to sleduju neustále, každopádně články „Tohle si musíte letos v létě přečíst“ ani neotvírám. A o tom taky nebude můj dnešní článek. Ten bude o knihách, které už jsem stihla během prázdnin přečíst. 

Mé čtecí návyky jsou přes léto vždy hodně podobné, nejčastěji totiž vyberu jednodušší, milé a vtipné knihy s romantickou linkou. Jelikož mi prázdniny letos začaly dříve než jindy, chtěla jsem svoji letní čtecí sezónu odstartovat Girl Online od Zoe Sugg. Jelikož ale kniha vůbec nesplnila moje očekávání a vlastně se mi skoro vůbec nelíbila, budu raději začátek letního čtení počítat až od knihy Všem klukům, které jsem milovala od Jenny Hann. 

Všem klukům, které jsem milovala vyšlo před několika dny u CooBoo a recenzi si můžete přečíst zde, ale shrnu ji i zde. Jenny Han nepíše vůbec špatně, jen už asi nejsem ta správná cílová skupina. Kdybych tuhle knihu četla tak před čtyřmi pěti lety, byl by to pro mě mnohem lepší čtenářský zážitek. 

9859848The DUFF je velice známá a proslulá kniha, která už se (konečně) dočká i českého vydání, konkrétně u CooBoo. Já už jsem ji četla před pár lety a letos to bylo velice náhodné čtení. Vznikl totiž film, na který jsem byla zvědavá a podívala jsem se na něj. Ale jelikož v podstatě nemá s knihou a jejím opravdovým smyslem nic společného a naprosto předělal charaktery postav, byla jsem po jeho zhlédnutí naštvaná. Tak naštvaná, že jsem si potřebovala spravit chuť a knihu jsem během jednoho dne přečetla. A rozhodně ničeho nelituju, The DUFF jakožto kniha je naprosto boží. Což budete mít brzy možnost zjistit i v češtině. 

Isla a šťasné konce byla mou asi nejočekávanější knihou léta.Tak strašně moc jsem se těšila, až si zase něco přečtu od Stephanie Perkinsové! A rozhodně nezklamala. Zase jsem se podívala do Paříže, prožila jsem s Islou a Joshem úžasnou romantiku a potkala staré známé… tak co víc jsem si mohla přát! A mimochodem, už jste viděli tu krásnou obálku? ;)Celou recenzi najdete zde.

Určitě doma máte taky kupu nepřečtených knih. U mě už zabíraly celou jednu poličku a velká část z nich byly dárky. Tak jsem sama sebe vyzvala a rozhodla jsem se je co nejdříve přečíst. A první přečtené knihy, které jsem od někoho dostala a už mi doma ležely nějakou dobu, spadaly přesně do mé letní čtecí nálady. 

2079563Jumping to Confusions jsem dostala loni k narozeninám od Freckles a jedná se o její oblíbenou autorku Liz Rettig. Už se nedivím, že je oblíbená. Kniha je to vtipná a milá a velice zábavná a čtivá. Ano, hlavní hrdinka je lehce pitomá, ale vyloženě hloupá není. Jen si zkrátka velice rychle vytváří svoje závěry, často na základě nepodložených informací a ty vedou k zajímavým situacím, někdy až k neplánovanému kampování a líbačce s gayem… :)
 
15821260A mojí dosavadní poslední knihou se stala Smart Girls Get What They Want od Sarah Strohmeyer, od které jsem loni četla pěkně šílenou a zábavnou knihu How Zoey Made Her Dreams (Mostly) Come True. Smart Girls jsou její nejznámější knihou a není se tak úplně čemu divit. Tři kamarádky ze střední, kterým velice záleží na jejich vzdělání a známkách, protože se chtějí dostat na dobré vysoké školy, si ale uvědomí, že nechtějí odejít ze střední s tím, že si je nikdo nebude pamatovat a nikdo je nebude znát. Vzdělání a znalosti jsou sice velice důležité, ale dobří přátelé a zážitky taky stojí za hodně.  

Takto prozatím vypadá mé čtecí léto. Zatím pokračuju s pročítáním mé poličky nepřečtených knih a zatím jsem stále u dárků. Ale už mi jich moc nezbývá! Hurá! V sobotu 1.8. jsem odjela na čtrnáct dní na tábor, kde budu mít o zábavu velice postaráno, každopádně si nějaké čtivo určitě s sebou vezmu. Zatím to vidím na Stopařova průvodce po galaxii. 

Jak vypadá vaše letní čtecí sezóna?

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři