18. února 2016

Sudba jim pomáhej | Půlnoční koruna - recenze

Celaena Sardothien sice získala post královy bojovnice, ale vyhráno ještě zdaleka nemá. V králových spárech ji čeká dlouhá a náročná služba, kdy bude muset plnit vražedné úkoly, které si pro ni král vymyslí, ano, vražedné. Celaena je přeci jenom nájemný vrah, nejznámější a nejobávanější v celé zemi. V zemi bez magie, která před deseti lety právě díky činům krále zmizela, a kdokoli by si ji alespoň malinko nějakým záhadným způsobem uschoval, čekal by ho velice krutý trest, s největší pravděpodobností by to byla návštěva od Celaeny a z té by navštěvovaný nevyšel živý. Celaena bere službu u krále vážně, to rozhodně ano, nicméně si myslí a dělá svoje a dané úkoly plní podle sebe a ukrývá mnoho tajemství… třeba to o pradávné královně Eleně, tajných chodbách u jejích komnat s její hrobkou a znameních Sudby, které představují jistý druh magie. Služba je komplikovaná a náročná, mnoho politiky, intrik a zrádců a je těžké najít někoho, komu může Celaena alespoň trochu věřit, obzvlášť když sama ukrývá tolik tajemství. Kláním o post králova bojovníka možná vše začalo, nebo to možná začalo už kdysi dávno, každopádně to teď všechno, ale úplně všechno vrcholí. Král a jeho snaha ovládnout celý svět, ztracená magie, Elena a opravdu mnoho dalšího, padá na Celaeninu hlavu a rozhodně nic nekončí, protože nic není jednoduché a jasné. Ani když máte za rádce Morta, mluvící magické a chytré klepadlo Eleniny hrobky.

„Není po všem, že?“ zeptala se Celaena nakonec Morta.
„Ne,“ odpověděl Mort tiším hlasem než předtím. Toho se Celaena týdny, vlastně měsíce, obávala. 

Skleněný trůn mě velice mile překvapil. Rozruch kolem něj jsem vnímala, ale nějak jsem nečekala, že mě kniha (a potažmo celá série) tak chytne. Jenže ono je to pro mě přesně to pravé: badass hlavní hrdinka, trochu magie a dobrodružství se špetkou romantiky, které jsem v Půlnoční koruně přišla na chuť. Takové příběhy si nechám líbit. Přesto jsem se Půlnoční koruny trochu obávala. Přeci jenom je to druhý díl několika dílné série a všichni víme, jak takové druhé díly dopadají. S radostí ale musím konstatovat, že Půlnoční koruna dopadla velice dobře. Žádné prokletí druhých dílů se nekonalo!

Autorka mi splnila to, co jsem si od druhého dílu přála: více magie a více informací o Celaeně. A jelikož se více magie schovává u Morta, mluvícího a samozřejmě velice milého a ochotného klepadla, byla jsem velice spokojená (každopádně mi Mort hodně připomínal Xemeria z Drahokamů Kerstin Gierová). Původně jsem si přála lehké umírnění romantiky a milostných scén, ale upřímně přiznávám, že teď jsem se jich nemohla nabažit. Holt mám svého favorita no. Sice uznávám, že bez nich by byla Půlnoční koruna více věrná té dobrodružné stránce, ale zase musím říct, že se Maasové fakt povedly, takže se na ni vlastně nezlobím. Asi to bude moje nová guilty pleasure!

Celaena potlačila zachvění. Hrála s králem hru na ostří nože a nyní se jejími oběťmi měli stát lidé ve Zlomuvalu, počínaje Archerem… Bude muser přijít na to, jak se stát ještě lepší hráčkou, protože kdyby král zjistil pravdu. Kdyby přišel na to, co dělá… Zničil by ji.

A celkově se Maasově překvapivě daří! Rozhodně udržela laťku, kterou si prvním dílem nastavila, možná ji dokonce i trochu posunula výš. Nikam zbytečně neodbíhala, soustředila se opravdu na to, co si v rámci série rozjela (a že má tu sérii rozjetou pořádně, momentálně se čeká na vydání dílu šestého, který by měl být závěrečný) a skutečně někam směřuje. Tenhle cíl je sice pozornějšímu čtenáři docela brzy patrný, takže ho asi úplně neoslní ono velké odhalení, ale přece jenom si ho dokáže užít.

Pokud chtěli Adarlanského zabijáka, mají ho mít. A Sudba jim pomáhej, až si pro ně přijde.


Série Sarah J. Maasové má rozhodně co nabídnout. Jasně, mouchy se na ní dají najít, rozhodně se jí ale nedá upřít, že dokáže zajmout a své čtenáře si naprosto získat, že se čte skvěle, má pořádný spád, dobrodružný příběh a hrdiny, které nebudete mít problém si oblíbit. A Půlnoční koruna o nic z toho nepřišla. Může nastat asi jediný větší problém… že si na další díl budeme muset chvilku počkat. 

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji mnohokrát CooBoo

1 komentář:

  1. Myslím, že druhý obrázek je moc pěkný, ale trošku spoiler ke třetímu dílu. ^▽^
    Velice povedená recenze. ^.^

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři