11. května 2016

Moje první audiokniha | Dívka v pavoučí síti

Vždycky jsem si myslela, že na audioknihy nemám čas. A jelikož mě nenapadal jiný způsob, jak je poslouchat, než v autě a protože když už někam dlouho jedu, neřídím a můžu si tak číst normální knihu, doposud jsem neměla nutkání se k nim obracet.

S postupným zlepšováním počasí jsem se ale konečně vykopala ven a začala zase častěji běhat. A najednou jsem zjistila, že poslouchat pořád dokola tu samou hudbu mě nebaví. Teda, baví, ale že mi běh neutíká tak dobře, jak by mohl. Tak jsem zkusila audioknihu Dívky v pavoučí síti a bylo to skvělé rozhodnutí. Najednou jsem se po dlouhé době přehoupla bez problémů přes svých dosavadních šest kilometrů a mohla jsem nerušeně strávit čtrnáct hodin s Martinem Stránským. Naprosto ideální!

Milenium je jedna z mých nejoblíbenějších sérií, a přestože si o tomhle pokračování, které nenapsal Stieg Larsson, myslím svoje, chtěla jsem si Dívku v pavoučí síti jednou přečíst. Přeci jenom se mi po Lisbeth a Mikaelovi stýskalo. Jsem hodně ráda, že jsem se nakonec rozhodla pro audio verzi, protože nevím, jestli bych se knize někdy v blízké budoucnosti dostala. Dějově se rozhodně jedná o zajímavý příběh, který je vystavěn hodně podobně jako předchozí díly. Netuším, jestli měl Lagercrantz k dispozici nějaké Larssonovy materiály a spíš si myslím že ne, takže je příběh asi čistě jeho dílem. Každopádně se mu rozhodně povedlo vytvořit hodně podobnou atmosféru příběhu: tajemné, zamotané, drsné. Nebylo to sice tak drsné jako předchozí Milenium, ale předchozí Milenium bylo drsné opravdu hodně, takže i tak zůstává té drsnosti pro Dívku v pavoučí síti dost.

Celá audiokniha má čtrnáct a půl hodiny a když jsem to viděla, říkala jsem si, že něco takového přece nemůžu zvládnout poslechnout nějak rychle, přece jenom čtrnáct hodin je čtrnáct hodin. Ale kupodivu jsem našla i další činnosti, u kterých se nedá číst, ale poslouchat ano (uklízení, žehlení a vaření jsou naprosto ideální!) a navíc to bylo velice napínavé, takže jsem nechtěla poslouchání oddalovat a poslouchala jsem při každé volné příležitosti. A čtrnáct hodin uběhlo jako voda.

Martin Stránský je skvělý vypravěč a jeho jemně chraplavý hlas se k podobně laděným knihám opravdu hodí a jako vypravěč odvádí skvělou práci. Nedivím se, že má na svém kontě už tolik audioknih. (Rozhodně se po nějaké ještě poohlédnu.)

Celkově je audiokniha Dívky v pavoučí síti povedeně udělaná. Opravdu příjemně se poslouchá a i zvukové předěly rozdělující jednotlivé kapitoly a části se hodí. Až asi na dva, přesně si jeden pamatuju někde v dvacáté první kapitole a určitě tam byl ještě jednou. Byl najednou nějak moc veselý, až mě to úplně zarazilo, protože to z audioknihy ohromně vyčnívalo. Nicméně se v celé audioknize tento zvuk objevil pouze dvakrát, nebo tedy dvakrát jsem si ho skutečně všimla, takže celkový dojem rozhodně nijak nepokazil. Na můj vkus jsou ale mezi kapitolami až moc dlouhá prázdná místa, které celou audioknihu lehce narušují. Vždycky jsem si v tu chvíli říkala, jestli můj mobil nemá nějaký problém, tak jsem rychle přerušila vykonávanou činnost, ale než jsem k němu stihla dojít, povídání zase začalo. Každopádně je kniha povedeně zorganizovaná a velice přehledná, což je vážně dobře, protože je mi jasné, že prostě chcete vědět, kde v knize se zhruba nacházíte, abyste si mohli aktualizovat status na goodreads. 

Rádo konstatuju, že moje první zkušenost s audioknihou dopadla vážně dobře (až mě to samotnou vlastně překvapuje). Ani jednou mě poslouchání vyloženě nepřestalo bavit a nikdy jsem neměla pocit, že by to celé bylo nějak dlouhé. A snad jsem ještě nikdy neposlouchala příjemnější hlas…

Poslechněte si ukázku:


Audioknihu k recenzi poskytlo vydavatelství OneHotBook prostřednictvím portálu Audiolibrix
Dívku v pavoučí síti si můžete pořídit zde

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři