6. listopadu 2016

Co takhle skok do jiného století? | Pasažérka - recenze

Knihy s časocestovací tematikou mám vážně ráda a když přede mě položíte dvě knihy a jedna bude o cestování časem a druhá ne, tak si určitě vyberu tu s cestováním. Na možnosti cestovat časem a prožít dobrodružství v jiné době mě zkrátka něco naprosto fascinuje. Na Pasažérku jsem potom pochopitelně hodně těšila… ale měla jsem popravdě docela problém knihu vůbec dočíst.

„Tys mě přenesla do osmnáctého století?“
Zoufalstvím se jí zvýšil hlas. Řekni mi to, řekni mi to, řekni mi to.
„Nikdo tě nikam nepřenesl,“ odpověděla Sophia, „cestovala jsi sama.“

Pasažérka je kniha značně obsáhlá, takže byste čekali, že se toho v ní stane opravdu hodně, ale ono vlastně ne. Má totiž strašně zdlouhavý začátek, všechno se strašně pomalu rozbíhá, a pak se toho stane hodně na málo stranách. Ten začátek je to, co pro mě dobrý zážitek z celé knihy naprosto pokazilo.

Přímo cestování časem je v Pasažérce vymyšlené a udělané dobře a dost zajímavě, ale než se vůbec k něčemu dostanete, aby vám byla odhalena hlavní dějová linka, budete mít za sebou už skoro dvě stě stran milostného cvrlikání.

Teprve teď si uvědomila nebezpečí cestování – lákalo totiž všemi možnostmi, sladkým hlasem svobody a volným výběrem času a místa, kde se usadit a začít od nuly. Vábilo krásou na dosah ruky. Stačilo se jen zastavit a podívat blíž.

Ano, v Pasažérce je hodně důležitá milostná linka mezi Ettou a Nicholasem, protože ta evidentně bude hlavním tahounem v dalších knihách. Takže je jasné, že jejímu rozvinutí dala autorka hodně prostoru, ale až zbytečně. Proti romantickým linkám a rozvíjení vztahů vážně nic nemám, ale tady to bylo tak vynucené, že jsem z toho nic neměla. Zajímavé byly drobné zápletky okolo, jejich vlastní odlišnost a názory okolí, ale přímo jim jsem to prostě nevěřila.

Tak proč jsem to vůbec dočetla?
Pořád je to totiž kniha o cestování časem. Takové prostě neodolám. A protože do všeho byla dobře zamotaná Ettina maminka, na kterou jsem se celou knihu upřímně těšila. Rose je skvěle svérázná a evidentně toho ještě hodně schovává v rukávu. A musím přiznat, že se to přece jenom dost dobře četlo a místy jsem se i docela slušně nasmála.

Báli se, co se stane, a pohled upírali k budoucnosti. Ale na budoucnost byl čas. Čekal je boj o udržení časové osy a poslední hádanka k vyřešení. Sama sebe se ale ptala, jestli nezapomněli na to, co je v životě nejdůležitější – nebyla to ani minulost, ani budoucnost. Žít se musí přítomností. 


Zatím vůbec netuším, jestli budu číst pokračování, nějak nemám potřebu s Nicholasem a Ettou strávit dalších čtyři sta stránek a víc. Jestli se ale dozvím, že v nich bude hodně Rose, budu o tom aspoň uvažovat. 
Název: Pasažérka
Autor: Alexandra Brackenová
Série: Pasažérka
Díl: první
Vydání: 2016
Překlad: Magdaléna Stárková
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 408
Za recenzní ebook mockrát děkuji CooBoo!

2 komentáře:

  1. To mi nerikej. Tak spatny? Ja se na to tesila... :-O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem na takovouhle knihu asi stará. :D

      Vymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři