8. května 2017

Vítejte v Pomezí!

Už jste někdy zažili imerzivní divadlo? Divadlo, ve kterém se můžete volně pohybovat, na všechno sahat, kde platí jen dvě pravidla (nepřekážet hercům v cestě a mluvit jen na vyzvání)? Projekt Pomezí takovýhle zážitek nabízí. A my jsme se rozhodly, že vám o něm řekneme něco víc.


Pomezí je městečko v lužických horách, nacházíme se zde někdy kolem dvacátých či třicátých let minulého století, zrovna v době, kdy vrcholí slavnost jeřabin a do města přijíždí cizinec. Máte zhruba dvě a půl hodiny na to, abyste přišli na kloub všem záhadám, které se týkají nejen Pomezí, ale i jeho obyvatel. Máte k dispozici tři rozlehlá patra opuštěného domu, spoustu dopisů, dokumentů a fotek. Je na vás, jak čas využijete a jestli si zvládnete poskládat dohromady střípky toho, co se tady děje.



Hanka: Bětko, čím tě Pomezí nalákalo k první návštěvě?
Bětka: Já jsem se o tom dozvěděla někdy z kraje roku, básnil o tom kamarád ze střední, od kterého bych zrovna divadelní tip nečekala. Byl opravdu nadšený a mně se navíc dost líbil ten koncept, kdy si to prostě můžeš projít sama. Taky jsem hned věděla, že ty se mnou půjdeš.
Hanka: To je pravda, jsem pro každou špatnost. :) A taky protože klasické divadlo je sice hodně fajn, ale na něco takhle zvláštního jsem vážně zvědavá. A rozhodně nelituju.
Bětka: Já taky ne, i když musím přiznat, že napoprvé prostě asi nemůžeš být tak nadšená, jak doufáš… :D Nebo aspoň já nebyla! (I když mě totálně pohltila atmosféra.)
Hanka: Já popravdě taky ne. Poprvé to byl hodně velký zmatek (a taky dost děsivé!). Nebyla jsem si úplně jistá, co všechno si můžu dovolit, jak moc velký stalker být :D a neměla jsem správnou taktiku. To se ale změnilo s druhou návštěvou. S dalšími to bude ještě lepší!
Bětka: Rozhodně. Jsem ráda, že jsem se poprvé seznámila s prostředím, protože jsem potom věděla, co a jak, kde se co nachází… Ale jinak bylo dost těžké rovnou přijít na to, jak se v příběhu orientovat.
Hanka: To rozhodně. Sice v něm nefiguruje zas tolik postav, ale každá je zatraceně zajímavá, jsou navzájem propojené a navíc není vůbec nic naprosto jasné. :D
Bětka: Myslím, že bylo dobré, že jsme si podruhé každá vybraly jednu postavu, které jsme chodily v patách, protože si myslím, že většinu příběhu už teď víme. Ale napoprvé by to nefungovalo, vždyť jsem se tentokrát do některých míst vůbec nedostala!
Hanka: Přesně! Tak polovinu prostor jsem tentokrát vůbec neviděla. Ale to vůbec ničemu nevadilo, protože jsem se lepila na paty jedné postavě a vím o ní úplně všechno.
Bětka: Já taky. A navíc to byla zábava, myslím, že sami herci si toho všímají a pak tě víc zapojují…
Hanka: To rozhodně! V několika chvílích mám pocit, že na mě moje postava vyloženě čekala, až jí doženu. :D
Bětka: Já za to zase dostala dvojku vína, a to se taky počítá :D Ta interakce mi celkově přijde dost prima, co říkáš?
Hanka: To teda! V klasickém divadle mi většinou dost vadí, když jsou diváci zapojení, přijde mi to takové nemístné. Ale k tomuhle to prostě patří. Když prostě zůstanete s postavou sami v místnosti a ona s vámi začne dělat pohovor… paráda!
Bětka: Já jsem trochu stydlín, takže jsem poprvé byla vždycky zaskočená, když mě nějaká postava oslovila a zeptala se třeba na můj názor… Ale o tom to je, nesmíš se bát, protože je to všechno hra. A klobouk dolů před herci, kteří tady dokážou -
Hanka: Naprosto všechno? ;)
Bětka: Nech mě domluvit! :D
Hanka: Pardon :D
Bětka: Chtěla jsem říct, že dokážou úplně skvěle reagovat na všechny podněty a za žádnou cenu nevypadnou z role. Jenom mě teď zpětně mrzí, že jsem si prve nedala nic v cukrárně (což taky můžeš), i když jsem měla hlad… :D Tentokrát sice taky ne, ale to zase nebyla příležitost (a dostala jsem ten alkohol, tak zas nemůžu být hamoun!)
Hanka: Mě tam sice neopíjeli, ale taky jsem byla dost zapojena. :D A opravdu velký obdiv hercům! Takhle skvělé výkony se jen tak nevidí!
Bětka: Kamarádce prý zase jedna postava věštila budoucnost… Myslím, že ještě rozhodně nejsme na konci cesty.
Hanka: Aby nás Pomezí nepřijalo! :D
Bětka: A tak na to jsme zvyklé, být součástí inventáře :D Ještě jsem chtěla zmínit, jak neuvěřitelně rychle vám ty postavy přirostou k srdci. Podruhé jsem šla za postavou, za kterou se mi vůbec nechtělo, chtěla jsem sledovat tu, kterou jsem sledovala minule (i když vím, že by to byla blbost)... A teď si zase neumím představit, že příště budu chodit zase za někým jiným.
Hanka: To máš pravdu. Taky se chci dozvědět příběh někoho jiného, ale moje postava mi bude chybět! Hm… neprozradily jsme už moc? ;)
Bětka: Já myslím, že příběhu jsme se vyhnuly a to je nejdůležitější! Máš ještě v rukávu nějaké rady pro ty, kteří by se taky chtěli pustit do prozkoumávání Pomezí?
Hanka: Pár závěrečných rad na závěr by tu bylo ;)


TIPY NA PRVNÍ NÁVŠTĚVU:
  • Nepodceňujte oblečení (teple a pohodlně se oblečte a rozhodně si neberte podpatky!)
  • Pokud jdete ve skupině, rozdělte se a každý si Pomezí projděte po svém, budete mít potom víc informací k probrání a skládání...
  • Nebojte se zapojit, nebude to trapné a budete litovat, když to neuděláte
  • Nechte si v kapse drobné, na baru si můžete koupit pití, jinak můžete uzobávat třeba v cukrárně, tam je kasička na symbolický pětikorunový poplatek
  • Seznamte se s prostředím, nemusí vás zajímat jenom postavy, ale i předměty okolo. A když vám nějaká postava zmizí, nebojte se za ní vyloženě rozběhnout. 
  • Nebuďte moc přehypovaní, poprvé můžete být spíš zmatení
  • Buďte hodně zvědaví ;)
  • Počítejte s tím, že to není jen na jednu návštěvu!

Pomezí | Pomezí Facebook | Bětka

2 komentáře:

  1. Tý jo, jsem ráda, že tenhle projekt objevil někdo další. :) Za mě jedna z nejzajímavějších věcí, která se dá v Praze vidět. Souhlasím s tím, že napoprvé se nedá všechno usledovat, dokonce ani napodruhé. Ale s každou návštěvou se dá objevovat něco dalšího a hledat nové informace. Btw, v červnu startuje nový projekt tohohle tvůrčího týmu, tentokrát venku v plenéru a určitě to taky bude stát za to. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři