2. června 2017

Je vůbec potřeba být perfektní?

Psaní Báry Šťastné mám upřímně ráda. Příjemné, milé, vtipné, nápadité, chytré a jakoby mi mluvilo přímo z duše. Jasně, vůbec nejsem v podobné životní fázi jako Bára, ale přeci jenom se v jejím vyprávění nacházím. A pokud se zrovna náhodou nenacházím, tak se každopádně dobře bavím. Dobrá tak akorát je už její třetí kniha a je rozhodně lepší, než popisuje její název.

V první knize Bára hledala důvody, proč může být šťastná i s malým písmenkem. V té druhé sbírala odvahu a teď ukazuje, že ne vždycky musí být perfektní, že není potřeba se srovnávat s ostatními, ale že je důležité být hlavně pro sebe dobrá tak akorát.


Nachází k tomu vážně dobré důvody. A hlavně takové, se kterými se můžeme všichni ztotožnit nebo kterým všichni rozumíme. Navíc autorka píše tak upřímně a tak příjemně, že sama mám pocit, že ji strašně dobře znám a že jí zkrátka rozumím. (To mi moc nepomohlo, když jsem ji na Světě knihy prosila o podpis, protože jsem se strašně styděla a nic kloudného jsem jí neřekla.)

Nemám na to žádný důkaz, ale jsem pevně přesvědčená o tom, že kalorická hodnota rozlámaných vanilkových rohlíčků se nezapočítává do celkového objemu ten den zkonzumované energie. Jinými slovy, netloustne se po nich. Rozlámané kousky rohlíčků nejsou opravdové cukroví a jejich ujídání se nepočítá jako mlsání. Vím to, protože už při pečení jich zkonzumuju opravdu hodně.

Dobrá tak akorát má hned několik výhod. Můžete knihu číst strašně pomalu a přeskakovat kapitoly a vůbec ničemu to nevadí. Každá část si totiž žije svým vlastním životem. A hlavně, stejně jako i předchozí autorčiny knihy, můžete se k nim neustále vracet. Jasně, to můžete se všemi knihami, ale takovéto drobné životní příběhy jsou v tomhle ohledu trochu někde jinde. Pokaždé, když se do nich začtete, na ně budete koukat úplně jinak a dají vám něco úplného jiného. Jedno je ale jisté, vždycky, ale úplně vždycky, se u nich budete skvěle bavit.
Šťastnou knihu a Jak jsem sebrala odvahu mám takhle v pokoji u rodičů na nočním stolku a vždycky, když tam jsem, si aspoň z jedné kousek přečtu. Pět minut čtení a jak mi to dokáže zlepšit den! Díky Báro!

Takže štěstí je vždycky to, co se odehrává právě teď, i když mi to možná v tu chvíli nepřipadá. Většinou je dost nedokonalé. Ale může být dobré tak akorát. 

P. S. Pokud si nejste jistí, zda do knihy nahlédnout, mrkněte na Bářin Šťastný blog, určitě vás přesvědčí.

Název: Dobrá tak akorát
Autor: Barbora Šťastná
Série: ---
Díl: ---
Vydání: 2017
Překlad: ---
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 224

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři