8. října 2017

Druhý ročník festivalu HUMBOOK!

Možná jste na Humbook už značně alergičtí, přece jenom se objevuje na sociálních sítích dost často a v následujících dnech se bude objevovat nepřeberné množství různých reportů. A možná taky ne, možná jste tam včera byli a vážně skvěle jste si celý den užili. A možná taky ne a akorát vás zajímá, jak to tam vypadalo, kdo tam všechno byl a co se tam dělo.



Pokud jste náhodou četli můj zvací článek k Humbooku, tak víte, že jsem na něj nešla tak úplně kvůli hlavnímu programu. V hlavním sále se vystřídali: Martin Bečan, Joelle Charbonneau, Anita Howard, Ladislav Zibura, Jenny Han a Vilma Kadlečková. Upřímně… četla jsem akorát jednu knihu od Jenny Han a už je to docela dávno. Ta se mi vlastně docela zamlouvala, taková dobrá oddechovka, ale s ničím dalším zkušenost nemám. Takže jsem neměla úplně potřebu hrnout se do hlavního sálu. Viděla jsem ale kousek besedy s Martinem Bečanem a jeho knihu Kaziměsti mám od teď v hledáčku.

Čeho jsem se tedy zúčastnila? Besedy s překladateli nazvanou Překladatelské oříšky, kterou vedl Petr Eliáš a debatovaly tam s ním Romča Bičíková, Magda Stárková a Alžběta Kalinová. Dost podobnou besedu jsem navštívila i loni, taky na ni byl Petr a Romča, takže dost informací bylo podobných, ale to ničemu nevadí. Po úvodních slovech se rozběhla jiná témata a otázky z publika byly také zajímavé. Plus jsme měly s Bětkou z Listárny o vedlejší zábavu postaráno, protože jsme si v rámci poslouchání besedy ještě hrály s malou Emou (Pokud jste si pouštěli CooBoo živá vysílání na instagramu a slyšeli tam zvuky dítěte, to je ona. Taky se nedivte, že tahle vysílání končí v dost nepředvídatelných momentech, Ema vyžaduje pozornost. :D)

V programu se následně vyskytovala značně záhadná položka: Harry Potter 20 let. Víc o tom nevěděli ani lidi z organizace, kterých jsem se ptala. Takže když tam nastoupili lidi v kostýmech a oznámili, že nás budou učit bojová kouzla a následně proběhne zařazení do kolejí, nepřekvapily mě nadšené reakce z publika. Jednalo se o lidi z Potterfanu a jejich program byl vážně super! Měli to krásně připravené, působili hodně nadšeně a byli strašně milí. Za mě rozhodně veliká pochvala! (A ještě jednou moc díky za fotku! ;))

Pak jsme se s Bětkou vyfotily a nechaly si fotky vytisknout, nechaly si udělat tetování a rozdělily se. Bětka vyrazila na besedu s Ladislavem Ziburou, já na kubulínský workshop Jak se dělá kniha. Tam nám Michal s Adélou ukázali například korektorské značky, vysvětlili, jak se vybírá kniha, kterou budou vydávat a podobně. A… třikrát sláva a bouchněte šampaňské! Michal veřejně odhalil své autorské já! Michal totiž napsal knihy Mia a já a Horseland!

A to bylo z mého Humbooku vlastně všechno. Programově se jedná o docela dobře udělaný festival, protože to, že jsem se neúčastnila hlavního programu, je moje věc, už nejsem tak úplně cílová skupina. Mám ale pár poznámek technického rázu.
Zvětšení prostorů určitě prospělo, nejenže se mohlo zúčastnit více lidí, ale dalo se v hlavním sálu i dýchat a to je rozhodně velké plus. Ve vedlejších galeriích to taky šlo, pokud jste se do nich dostali, bohužel fronta ke stánku s knihami dost blokovala vstup a bylo to takové nešikovné, protože prostě blokovala nejen vstup tam, ale i do hlavního sálu, na toalety a i ven. A byla tam vlastně pořád. Nepříjemné bylo taky trochu osvětlení, protože kromě těch dvou vedlejších galeriích to bylo dost potemnělé. V hlavním sále to tolik nevadilo, ale v tom meziprostoru/chodbě to bylo pro mě dost nepříjemné. Nemám ráda takhle tmavé prostory a při průchodu jsem se tam nikdy necítila úplně dobře. Rozhodně se zlepšilo technické zázemí, co se týče ozvučení a přenášení besed. I když jsem stála úplně vzadu, slyšela jsem z pódia všechno.

Trochu je mi ale líto lidí, kteří si koupili VIP vstup. Lístek nebyl úplně nejlevnější, pokud se nepletu, tak stál nějakých 450,- a upřímně nepředstavoval nějaký zázrak. Ano, obsahoval VIP balíček, který měl obsahovat Humbook tašku, knihu a Humbook merch. Tašku obsahoval, knihu vycházející až za měsíc taky, Humbook časopis a spoustu letáčků. Ten slibovaný merch jsem ale teda nenašla. A za ty peníze mi to přijde docela neodpovídající, ještě když je účastníky mládež, pro které, myslím si, je 450,- docela dost peněz.

Je mi jasné, že je za Humbookem spousta dlouhé a náročné práce a že se u druhého ročníku nedá očekávat úplná perfektní akce bez chybiček. Doufám tedy, že se bude každým rokem Humbook jenom zlepšovat a přeju mu hodně úspěchů do budoucna. Ten potenciál rozhodně má.
Má účast je v následujících letech otázkou, uvidím vždycky podle aktuálního programu.

Tímto ještě jednou moc děkuji AlbatrosMedia za pozvání!

3 komentáře:

  1. Stejně jako u tebe jsem se více než na hlavní program těšila na ten doprovodný. :) Lákaly mě především workshopy, stihla jsem si udělat tetování,vyfotit v instagrafu, odpočinout v odpočinkové zóně a především si nechat podepsat knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně že sis to i po svém užila! ;)

      Vymazat
  2. Humbook byl skvělý, ale měl bohužel své nedostatky. Hlavně ty neustálé fronty byly nepříjemné, měla jsem velké štěstí, že jsme se s kamarádkou stihli procpat ke knižnímu obchůdku mezi prvními, jinak bych si asi "Divotvůrce" vůbec neodnesla.. Jo, ten VIP balíček mě dost zklamal, loni v něm byly dvě knihy (pro blogery tři), letos jen jedna tenká, oproti té ceně mně to přišlo celkem nepoměrné..

    http://boook-planet.webnode.cz

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři